W drodze do Szwecji
- Norek
- Moderator K.B.M.
- Posty: 687
- Rejestracja: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 21:13
- Motocykl: BMW R1200 GS ADVENTURE 2019
- Lokalizacja: Zamość
Re: W drodze do Szwecji
Kilka fotek z Torunia, mieliśmy trochę czasu by zwiedzić starówkę Miasta Królestwa Polskiego z 1365r.
W 1997 roku Zespół Staromiejski został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.
Po zwiedzaniu Torunia pojechaliśmy dalej w kierunku Sopotu na rybkę i małe pamiątkowe zakupy.
Cdn.
W 1997 roku Zespół Staromiejski został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.
Po zwiedzaniu Torunia pojechaliśmy dalej w kierunku Sopotu na rybkę i małe pamiątkowe zakupy.
Cdn.
- Załączniki
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż może lecieć.
501686006
501686006
- Norek
- Moderator K.B.M.
- Posty: 687
- Rejestracja: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 21:13
- Motocykl: BMW R1200 GS ADVENTURE 2019
- Lokalizacja: Zamość
Re: W drodze do Szwecji
Szwecja zwiedzana motocyklem zachwyca. Bliski kontakt z naturą, kręte leśne drogi, tysiące jezior i skaliste wybrzeża powodują, że każdy przejechany motocyklem kilometr sprawia radość.
Szwecja to kraj pod wieloma względami bardzo uporządkowany.
Królestwo Szwecji jest prawie półtora razy większe niż Polska, rozciągnięte z południa ku północy na ponad 1500 km. Gęstość zaludnienia Szwecji jest pięciokrotnie mniejsza niż Polski. Co więcej, około 32% mieszkańców zamieszkuje 11 największych miast. W efekcie, jadąc przez lasy na północ od Sztokholmu, ma się wrażenie, że to kraj niemal niezamieszkany. Szwecja jest też zamożnym państwem z PKB na mieszkańca ponad 3 razy większym niż Polska. Należy o tym pamiętać, planując budżet wyjazdu.
Szwedzki asfalt jest szorstki i głośny. Z masy bitumicznej wystają małe kamyczki, po których toczy się opona. Daje to dobrą przyczepność na mokrym, trochę pomaga przy przymrozkach ale hałasuje i zużywa opony bardziej niż asfalt w Polsce. Wyruszając na dłuższe trasy po Szwecji upewnij się że opony twojego motocykla mają jeszcze zapas głębokości bieżnika.
Szwecja to kraj pod wieloma względami bardzo uporządkowany.
Królestwo Szwecji jest prawie półtora razy większe niż Polska, rozciągnięte z południa ku północy na ponad 1500 km. Gęstość zaludnienia Szwecji jest pięciokrotnie mniejsza niż Polski. Co więcej, około 32% mieszkańców zamieszkuje 11 największych miast. W efekcie, jadąc przez lasy na północ od Sztokholmu, ma się wrażenie, że to kraj niemal niezamieszkany. Szwecja jest też zamożnym państwem z PKB na mieszkańca ponad 3 razy większym niż Polska. Należy o tym pamiętać, planując budżet wyjazdu.
Szwedzki asfalt jest szorstki i głośny. Z masy bitumicznej wystają małe kamyczki, po których toczy się opona. Daje to dobrą przyczepność na mokrym, trochę pomaga przy przymrozkach ale hałasuje i zużywa opony bardziej niż asfalt w Polsce. Wyruszając na dłuższe trasy po Szwecji upewnij się że opony twojego motocykla mają jeszcze zapas głębokości bieżnika.
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż może lecieć.
501686006
501686006
- Norek
- Moderator K.B.M.
- Posty: 687
- Rejestracja: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 21:13
- Motocykl: BMW R1200 GS ADVENTURE 2019
- Lokalizacja: Zamość
Re: W drodze do Szwecji
cd.
Jeżeli jednak zależy Ci na ograniczeniu wydatków w czasie pobytu w Szwecji , są na to sposoby! Dużą oszczędność uzyskasz rezygnując z kwater i hoteli na rzecz namiotu. W Szwecji obowiązuje tzw. “prawo wszystkich ludzi” (Allemansrätten), gwarantujące swobodny dostęp do przyrody.
Na podstawie tego prawa każdy człowiek może korzystać z lasów, zarówno państwowych, jak i prywatnych, zbierać w nich grzyby i jagody, chodzić po górach, pływać w rzekach i jeziorach. Ma też możliwość rozbicia namiotu na jedna noc w dowolnym niemal miejscu, włączając w to teren prywatny, pod warunkiem, że nikomu nie przeszkadza i nie narusza prywatności właściciela terenu.
Jeżeli jednak zależy Ci na ograniczeniu wydatków w czasie pobytu w Szwecji , są na to sposoby! Dużą oszczędność uzyskasz rezygnując z kwater i hoteli na rzecz namiotu. W Szwecji obowiązuje tzw. “prawo wszystkich ludzi” (Allemansrätten), gwarantujące swobodny dostęp do przyrody.
Na podstawie tego prawa każdy człowiek może korzystać z lasów, zarówno państwowych, jak i prywatnych, zbierać w nich grzyby i jagody, chodzić po górach, pływać w rzekach i jeziorach. Ma też możliwość rozbicia namiotu na jedna noc w dowolnym niemal miejscu, włączając w to teren prywatny, pod warunkiem, że nikomu nie przeszkadza i nie narusza prywatności właściciela terenu.
- Załączniki
-
- Szwedzka Kaplica.
Wyznaniem dominującym w Szwecji jest luteranizm – prawie 68% mieszkańców należy do Kościoła ewangelicko-luterańskiego Szwecji. Blisko 30% ludności to ateiści, natomiast pozostała część Szwedów przynależy do Wolnych Kościołów Protestanckich, wyznaje islam, katolicyzm lub prawosławie.
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż może lecieć.
501686006
501686006
- romi
- K.B.M.
- Posty: 186
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2015, 07:48
- Motocykl: HONDA NT650V DEAUVILLE 1998r.BMW K1200LT 2005r.
Re: W drodze do Szwecji
Dzięki za relację super fotki piękne klimaty. Pozdrawiamy Romi i Krysia.
- Norek
- Moderator K.B.M.
- Posty: 687
- Rejestracja: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 21:13
- Motocykl: BMW R1200 GS ADVENTURE 2019
- Lokalizacja: Zamość
Re: W drodze do Szwecji
Obiecałem Cezaremu, że dodam jeszcze kilka zdjęć, które posiadam.
Stena Vision którym płynęliśmy to 10- piętrowy "pływający hotel" kursujący przez Bałtyk do szwedzkiej Karlskrony. Restauracje, bary, kawiarnia, pokłady widokowe, centrum konferencyjne, centrum Pure Nordic Spa, klub nocny z dyskoteką, wygodne kabiny.
Stena Vision i jego "brak bliźniak" Stena Spirit, który przybył do Gdyni 1.04.2011, to dwa nowe statki Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona. Wprowadzenie nowych statków sprawiło, że przepustowość trasy zwiększyło się dwukrotnie jeśli chodzi o pasażerów i o 20% jeśli chodzi o ładunki. Dzięki temu połączenie z Gdyni do Szwecji stało się prawdziwą "autostradą morską".
Dane techniczne promu Stena Vision
Długość: 176 m
Szerokość: 29 m
Liczba pasażerów: 1700
Liczba kabin: 493
Tonaż brutto: 62 000 t
Zanurzenie: 6,4 m
Prędkość: 22 węzły
Ładowność towarowa: 2 300 m (ok. 400 samochodów osobowych lub 130 ciężarówek) + 60 motocykli.
Zbudowany w stoczni w Polsce
Port macierzysty: Karlskrona (Szwecja)
Bandera: szwedzka
Silniki: 4 x Sulzer
KW/koni mechanicznych: 33 600 kW
Stena Vision którym płynęliśmy to 10- piętrowy "pływający hotel" kursujący przez Bałtyk do szwedzkiej Karlskrony. Restauracje, bary, kawiarnia, pokłady widokowe, centrum konferencyjne, centrum Pure Nordic Spa, klub nocny z dyskoteką, wygodne kabiny.
Stena Vision i jego "brak bliźniak" Stena Spirit, który przybył do Gdyni 1.04.2011, to dwa nowe statki Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona. Wprowadzenie nowych statków sprawiło, że przepustowość trasy zwiększyło się dwukrotnie jeśli chodzi o pasażerów i o 20% jeśli chodzi o ładunki. Dzięki temu połączenie z Gdyni do Szwecji stało się prawdziwą "autostradą morską".
Dane techniczne promu Stena Vision
Długość: 176 m
Szerokość: 29 m
Liczba pasażerów: 1700
Liczba kabin: 493
Tonaż brutto: 62 000 t
Zanurzenie: 6,4 m
Prędkość: 22 węzły
Ładowność towarowa: 2 300 m (ok. 400 samochodów osobowych lub 130 ciężarówek) + 60 motocykli.
Zbudowany w stoczni w Polsce
Port macierzysty: Karlskrona (Szwecja)
Bandera: szwedzka
Silniki: 4 x Sulzer
KW/koni mechanicznych: 33 600 kW
- Załączniki
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż może lecieć.
501686006
501686006