Lagi krzywe

Serwis, naprawa, tunning, customizing.
Awatar użytkownika
Michałxd
Zwykły forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
Motocykl: yamaha chopper,simson sr
Lokalizacja: sandomierz
Kontakt:

Lagi krzywe

Post autor: Michałxd »

Witam mam takie pytanie jak motor uderzy w coś i ma krzywy przód tzn...rurki które są w półce są krzywe. Jak to tanim kosztem wyprostować do poprzedniego stanu :?: :?: Może jakieś domowe sposoby ponieważ nie mam zakładów koło mnie co by się zajmowały taką naprawą :?: :?:
Michał
Awatar użytkownika
Głazio
Zwykły forumowicz
Posty: 352
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Głazio »

Sprawa z prostowaniem nie jest prosta - lagi nigdy nie wrócą już do stanu poprzedniego.
Na jednym wyjeździe miałem taką sytuację, że musiałem prostować lagi żeby dojechać do domu.
Więc na szybko prostowanie odbywało się podnośnikiem hydraulicznym. Wiadoma rzecz, że proste do końca to one nie były - ale jechać się dało i z Ustki bez problemu dojechałem do Lubaczowa.
Lagi dawałem później do prostowania do Huty Stalowa Wola. W tej chwili nie mam tam jednak dojścia i ile to będzie kosztowało tego Ci też nie powiem.
Jedno wiem na pewno - sumując wszystkie koszty warto sprawdzić czy najtaniej nie wyjdzie Ci kupić używane lagi.

Po prostowaniu czasami zostaje jakaś ryska i uszczelniacze już tak nie trzymają - możesz mieć więc ciągły wysięk oleju mimo nowych uszczelniaczy.
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Awatar użytkownika
Michałxd
Zwykły forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
Motocykl: yamaha chopper,simson sr
Lokalizacja: sandomierz
Kontakt:

odp

Post autor: Michałxd »

Mógłbyś opisać jak wyprostowałeś te lagi za pomocą podnośnika :?:
Michał
Awatar użytkownika
ZUNDAPP600
Zwykły forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: sobota, 28 kwietnia 2007, 07:13
Motocykl: Virago
Lokalizacja: BIŁGORAJ
Kontakt:

Post autor: ZUNDAPP600 »

W tzw domowych warunkach jest to niewykonalne . Potrzebowałbyś przyrząd kłowy , podstawki z czujnikiem zegarowym , ręczna prasę . Jeżeli zrobisz to nie dokładnie , doprowadzi to do rozkalibrowania panewek ślizgowych w goleniach i ich obsadzenia . Dopiero w takiej sytuacji będziesz miał koszty !!!!!!!!!!
Kolega dobrze ci radzi
szukaj używki
[url]http://www.zundapp.pl[/url]
Awatar użytkownika
Michałxd
Zwykły forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
Motocykl: yamaha chopper,simson sr
Lokalizacja: sandomierz
Kontakt:

tak

Post autor: Michałxd »

Tak ale wszędzie patrzyłem ...... wszędzie dzwoniłem nie ma ........może żeby od czegoś dopasował ...........Średnica rurki 3cm
Michał
Awatar użytkownika
Wiatr w Polu
Zwykły forumowicz
Posty: 1618
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 11:41

Post autor: Wiatr w Polu »

Gdzieś miałem link do specjalistycznego zakładu w Polsce, który ma specjalistyczny sprzet. Prostują podobno do setnej części milimetra (mierzone laserowo). Nie próbuj tego robić sam, ani u kowala. Krzywe lagi, to nie tylko wycieki oleju, ale i zagrożenie życia. Jak znajdę link, to zapodam. Radzę poszukać jeszcze na internecie używek. Sprawdź przy okazji, czy ramę masz prostą - wszelkie odpryśnięcia lakieru mogą świadczyć o jej skrzywieniu.
Wojownik musi czuć zapach wojny, musi wiedzieć, że jest potrzebny. W czas pokoju tylko dudnienie KODO jest zwiastunem błogosławieństwa Cesarza do wymarszu na bój.
Awatar użytkownika
Wiatr w Polu
Zwykły forumowicz
Posty: 1618
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 11:41

Post autor: Wiatr w Polu »

Znalazłem rzeczony link: http://motogarage.com.pl/firma.html
Wojownik musi czuć zapach wojny, musi wiedzieć, że jest potrzebny. W czas pokoju tylko dudnienie KODO jest zwiastunem błogosławieństwa Cesarza do wymarszu na bój.
Awatar użytkownika
Głazio
Zwykły forumowicz
Posty: 352
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Głazio »

Prostowanie podnośnikiem odbywało się w warunkach garażowych ale tylko po to żeby dojechać z urlopu do domu.
Nie polecam jeżeli chcesz na tym dłużej jeździć ale opiszę.

Pierwszy punkt podparcia - duży hydrauliczny podnośnik na betonowej posadzce, dwa grube kawałki drewna, w których możesz wyciąć niewielkie rowki (zabezpieczenie przed wyskakiwaniem prostowanej lagi i po to by jej nie uszkodzić i nie zarysować).
W moim przypadku drugim punktem podparcia była betonowa belka nad wjazdem do garażu oraz odpowiedniej długości stalowa rura. Pod wszystkie elementy potrzebne są stabilne najlepiej metalowe podkładki najlepiej takie, z których rura nie będzie mogła Ci wyskoczyć. I próbować.
Stopień naprostowania umożliwił jazdę - odchylenie naprostowanej lagi było spore - więc dojechałem do domu i było prostowanie pod prasą w Hucie Stalowa Wola - zrobili to na prawdę dobrze ale i tak wolałem kupić używane.
Z tego co pamiętam to za całe lagi włącznie z półką zapłaciłem tyle co za prostowanie więc jak dobrze poszukasz to zaoszczędzisz sobie kłopotu i pieniędzy a przy tym motocykl będzie miał pewne właściwości jezdne - o ile nie masz walniętej ramy. Teraz części do motocykli są znacznie tańsze niż wtedy kiedy miałem ten przypadek.
Ja osobiście polecam zakup używek a to nie problem.

Napisz model moto to na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże w znalezieniu (podanie samej średnicy lagi nic Ci nie daje).
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Awatar użytkownika
Głazio
Zwykły forumowicz
Posty: 352
Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Głazio »

Wiatr w Polu pisze:Znalazłem rzeczony link: http://motogarage.com.pl/firma.html
Zadzwoń na podany przez Wiatra link - zapytaj o koszt prostowania + koszt przesyłki - będziesz miał cenę.

Proponuję Motobazar w Łodzi:

7-8 maja 2010
2-3 lipca 2010
10-11 września 2010

Tam znajdziesz wszystko co Cię interesuje. Jak nie jedziesz sam poproś kolegę lub osobę która tam się wybiera. Podaj jednak model moto bo wtedy ktoś będzie mógł Ci kupić odpowiednie lagi a nie odpowiednią średnicę.

Pozdrawiam - proponuję rozważenie opcji i sam się przekonasz, że używki wyjdą Cię najtaniej a jeśli nie to na pewno będzie to bezpieczniejsze.
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Awatar użytkownika
Michałxd
Zwykły forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
Motocykl: yamaha chopper,simson sr
Lokalizacja: sandomierz
Kontakt:

OK dzięki

Post autor: Michałxd »

Dzięki za pomoc znalazłem specjalistę wyprostuje mi te rurki. Do wakacji muszę się jakoś uporać z tymi, dopiero w wakacje będę czegoś lepszego szukał.... może jakieś giełdy i znajdę przód cały ....

Lecz mam problem jak wyjąc golenie z tych rur ... nie ma żadnej śruby nic .............

Zobaczcie sami na zdjęciach ........mi się już pokończyły pomysły
Obrazek
Michał
simon650
Zwykły forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: piątek, 23 października 2009, 22:32
Motocykl: Suzuki LS 650 Savage
Lokalizacja: Małków

Post autor: simon650 »

Może nad uszczelniaczem albo pod znajduje się zabezpieczenie typu Siger?Oblukaj dokładnie,bo tam musi coś być ponieważ to napewno jest rozbieralne!
Fixing the Shadow!
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Od spodu goleni śruba jest na 100 %.
Popatrz dobrze.
Taka na imbus.
Awatar użytkownika
Michałxd
Zwykły forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
Motocykl: yamaha chopper,simson sr
Lokalizacja: sandomierz
Kontakt:

odp

Post autor: Michałxd »

simon650 pisze:Może nad uszczelniaczem albo pod znajduje się zabezpieczenie typu Siger?Oblukaj dokładnie,bo tam musi coś być ponieważ to napewno jest rozbieralne!

Tak zdjołem zabezpieczenie za nimi była podkładka miedziana ... Tylko nadal ich coś blokuje ..... :?:Czy może mocniej pociągnąć :?: Żadnej śruby nawet na imbus nie ma.
Michał
Awatar użytkownika
Bohun
Zwykły forumowicz
Posty: 311
Rejestracja: sobota, 9 lutego 2008, 15:36
Motocykl: 1

Post autor: Bohun »

A może wewnątrz lagi na dole jest śruba , trzeba mieć długi klucz :shock:
Kto prędko daje, ten dwa razy daje
http://www.yamahaxt.pl/
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Poszukaj na necie serwisówki do motocykla od którego pochodzą te lagi i będzie wszystko jasne jak słońce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat”