Lagi krzywe
- Michałxd
- Zwykły forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
- Motocykl: yamaha chopper,simson sr
- Lokalizacja: sandomierz
- Kontakt:
Lagi krzywe
Witam mam takie pytanie jak motor uderzy w coś i ma krzywy przód tzn...rurki które są w półce są krzywe. Jak to tanim kosztem wyprostować do poprzedniego stanu Może jakieś domowe sposoby ponieważ nie mam zakładów koło mnie co by się zajmowały taką naprawą
Michał
- Głazio
- Zwykły forumowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
- Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Sprawa z prostowaniem nie jest prosta - lagi nigdy nie wrócą już do stanu poprzedniego.
Na jednym wyjeździe miałem taką sytuację, że musiałem prostować lagi żeby dojechać do domu.
Więc na szybko prostowanie odbywało się podnośnikiem hydraulicznym. Wiadoma rzecz, że proste do końca to one nie były - ale jechać się dało i z Ustki bez problemu dojechałem do Lubaczowa.
Lagi dawałem później do prostowania do Huty Stalowa Wola. W tej chwili nie mam tam jednak dojścia i ile to będzie kosztowało tego Ci też nie powiem.
Jedno wiem na pewno - sumując wszystkie koszty warto sprawdzić czy najtaniej nie wyjdzie Ci kupić używane lagi.
Po prostowaniu czasami zostaje jakaś ryska i uszczelniacze już tak nie trzymają - możesz mieć więc ciągły wysięk oleju mimo nowych uszczelniaczy.
Na jednym wyjeździe miałem taką sytuację, że musiałem prostować lagi żeby dojechać do domu.
Więc na szybko prostowanie odbywało się podnośnikiem hydraulicznym. Wiadoma rzecz, że proste do końca to one nie były - ale jechać się dało i z Ustki bez problemu dojechałem do Lubaczowa.
Lagi dawałem później do prostowania do Huty Stalowa Wola. W tej chwili nie mam tam jednak dojścia i ile to będzie kosztowało tego Ci też nie powiem.
Jedno wiem na pewno - sumując wszystkie koszty warto sprawdzić czy najtaniej nie wyjdzie Ci kupić używane lagi.
Po prostowaniu czasami zostaje jakaś ryska i uszczelniacze już tak nie trzymają - możesz mieć więc ciągły wysięk oleju mimo nowych uszczelniaczy.
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Głazio®
- ZUNDAPP600
- Zwykły forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: sobota, 28 kwietnia 2007, 07:13
- Motocykl: Virago
- Lokalizacja: BIŁGORAJ
- Kontakt:
W tzw domowych warunkach jest to niewykonalne . Potrzebowałbyś przyrząd kłowy , podstawki z czujnikiem zegarowym , ręczna prasę . Jeżeli zrobisz to nie dokładnie , doprowadzi to do rozkalibrowania panewek ślizgowych w goleniach i ich obsadzenia . Dopiero w takiej sytuacji będziesz miał koszty !!!!!!!!!!
Kolega dobrze ci radzi
szukaj używki
Kolega dobrze ci radzi
szukaj używki
[url]http://www.zundapp.pl[/url]
- Wiatr w Polu
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1618
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 11:41
Gdzieś miałem link do specjalistycznego zakładu w Polsce, który ma specjalistyczny sprzet. Prostują podobno do setnej części milimetra (mierzone laserowo). Nie próbuj tego robić sam, ani u kowala. Krzywe lagi, to nie tylko wycieki oleju, ale i zagrożenie życia. Jak znajdę link, to zapodam. Radzę poszukać jeszcze na internecie używek. Sprawdź przy okazji, czy ramę masz prostą - wszelkie odpryśnięcia lakieru mogą świadczyć o jej skrzywieniu.
Wojownik musi czuć zapach wojny, musi wiedzieć, że jest potrzebny. W czas pokoju tylko dudnienie KODO jest zwiastunem błogosławieństwa Cesarza do wymarszu na bój.
- Wiatr w Polu
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1618
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 11:41
Znalazłem rzeczony link: http://motogarage.com.pl/firma.html
Wojownik musi czuć zapach wojny, musi wiedzieć, że jest potrzebny. W czas pokoju tylko dudnienie KODO jest zwiastunem błogosławieństwa Cesarza do wymarszu na bój.
- Głazio
- Zwykły forumowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
- Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Prostowanie podnośnikiem odbywało się w warunkach garażowych ale tylko po to żeby dojechać z urlopu do domu.
Nie polecam jeżeli chcesz na tym dłużej jeździć ale opiszę.
Pierwszy punkt podparcia - duży hydrauliczny podnośnik na betonowej posadzce, dwa grube kawałki drewna, w których możesz wyciąć niewielkie rowki (zabezpieczenie przed wyskakiwaniem prostowanej lagi i po to by jej nie uszkodzić i nie zarysować).
W moim przypadku drugim punktem podparcia była betonowa belka nad wjazdem do garażu oraz odpowiedniej długości stalowa rura. Pod wszystkie elementy potrzebne są stabilne najlepiej metalowe podkładki najlepiej takie, z których rura nie będzie mogła Ci wyskoczyć. I próbować.
Stopień naprostowania umożliwił jazdę - odchylenie naprostowanej lagi było spore - więc dojechałem do domu i było prostowanie pod prasą w Hucie Stalowa Wola - zrobili to na prawdę dobrze ale i tak wolałem kupić używane.
Z tego co pamiętam to za całe lagi włącznie z półką zapłaciłem tyle co za prostowanie więc jak dobrze poszukasz to zaoszczędzisz sobie kłopotu i pieniędzy a przy tym motocykl będzie miał pewne właściwości jezdne - o ile nie masz walniętej ramy. Teraz części do motocykli są znacznie tańsze niż wtedy kiedy miałem ten przypadek.
Ja osobiście polecam zakup używek a to nie problem.
Napisz model moto to na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże w znalezieniu (podanie samej średnicy lagi nic Ci nie daje).
Nie polecam jeżeli chcesz na tym dłużej jeździć ale opiszę.
Pierwszy punkt podparcia - duży hydrauliczny podnośnik na betonowej posadzce, dwa grube kawałki drewna, w których możesz wyciąć niewielkie rowki (zabezpieczenie przed wyskakiwaniem prostowanej lagi i po to by jej nie uszkodzić i nie zarysować).
W moim przypadku drugim punktem podparcia była betonowa belka nad wjazdem do garażu oraz odpowiedniej długości stalowa rura. Pod wszystkie elementy potrzebne są stabilne najlepiej metalowe podkładki najlepiej takie, z których rura nie będzie mogła Ci wyskoczyć. I próbować.
Stopień naprostowania umożliwił jazdę - odchylenie naprostowanej lagi było spore - więc dojechałem do domu i było prostowanie pod prasą w Hucie Stalowa Wola - zrobili to na prawdę dobrze ale i tak wolałem kupić używane.
Z tego co pamiętam to za całe lagi włącznie z półką zapłaciłem tyle co za prostowanie więc jak dobrze poszukasz to zaoszczędzisz sobie kłopotu i pieniędzy a przy tym motocykl będzie miał pewne właściwości jezdne - o ile nie masz walniętej ramy. Teraz części do motocykli są znacznie tańsze niż wtedy kiedy miałem ten przypadek.
Ja osobiście polecam zakup używek a to nie problem.
Napisz model moto to na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże w znalezieniu (podanie samej średnicy lagi nic Ci nie daje).
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Głazio®
- Głazio
- Zwykły forumowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lipca 2009, 13:47
- Motocykl: BMW R1150GS/Yamaha XT 600 Z
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Zadzwoń na podany przez Wiatra link - zapytaj o koszt prostowania + koszt przesyłki - będziesz miał cenę.Wiatr w Polu pisze:Znalazłem rzeczony link: http://motogarage.com.pl/firma.html
Proponuję Motobazar w Łodzi:
7-8 maja 2010
2-3 lipca 2010
10-11 września 2010
Tam znajdziesz wszystko co Cię interesuje. Jak nie jedziesz sam poproś kolegę lub osobę która tam się wybiera. Podaj jednak model moto bo wtedy ktoś będzie mógł Ci kupić odpowiednie lagi a nie odpowiednią średnicę.
Pozdrawiam - proponuję rozważenie opcji i sam się przekonasz, że używki wyjdą Cię najtaniej a jeśli nie to na pewno będzie to bezpieczniejsze.
www.radiator-mototurystyka.pl
Głazio®
Głazio®
- Michałxd
- Zwykły forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
- Motocykl: yamaha chopper,simson sr
- Lokalizacja: sandomierz
- Kontakt:
OK dzięki
Dzięki za pomoc znalazłem specjalistę wyprostuje mi te rurki. Do wakacji muszę się jakoś uporać z tymi, dopiero w wakacje będę czegoś lepszego szukał.... może jakieś giełdy i znajdę przód cały ....
Lecz mam problem jak wyjąc golenie z tych rur ... nie ma żadnej śruby nic .............
Zobaczcie sami na zdjęciach ........mi się już pokończyły pomysły
Lecz mam problem jak wyjąc golenie z tych rur ... nie ma żadnej śruby nic .............
Zobaczcie sami na zdjęciach ........mi się już pokończyły pomysły
Michał
- Michałxd
- Zwykły forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 09:51
- Motocykl: yamaha chopper,simson sr
- Lokalizacja: sandomierz
- Kontakt:
odp
simon650 pisze:Może nad uszczelniaczem albo pod znajduje się zabezpieczenie typu Siger?Oblukaj dokładnie,bo tam musi coś być ponieważ to napewno jest rozbieralne!
Tak zdjołem zabezpieczenie za nimi była podkładka miedziana ... Tylko nadal ich coś blokuje ..... :?:Czy może mocniej pociągnąć Żadnej śruby nawet na imbus nie ma.
Michał