crf X a crf r

henio12323

crf X a crf r

Post autor: henio12323 »

zamierzam na sezon wymienic swoją CR 250 na enduro :D hard enduro bede miał do dyspozycji około 10 tysięcy. i wiem że za ta kase moge kupic crf x albo ktma bo raczej nic innego w gre nie wchodzi. choc mysle jeszcze nad dr-z ale jak dla mnie troche nie na moje wyczyny ;D co do CRF bo o to chce się zapytac :D czym się rózni wersja X od R ? no tyle wiem że ma homologacje, ma mniejszego laczka z tyłu. jak jest z biegami ? ma np 6 bieg jako nadbieg ? nie do jazdy w terenie tylko żeby nie piłowac silnika ? jaki ma v max :D wiem że to się nie liczy no ale jednak jest to enduro :P i nie chce żeby wyciskał 130 km h bo wtedy podróż kilka km od domu to będzie męczarnia ;D i własnie nadbieg by się przydał ;D i jakie jest spalanie czy różni się od Rki ? i czy żywotnosc jest mocno większa czy tez co jakis czas zaworki łancuszek ? jedyne co przemawia za DR-Z jest bezobsługowosc ;d z kolei KTM tez jest moze i wytrzymalszy ale za ta kase nie kupie jeszcze perełki ;D
Awatar użytkownika
Wiesiek222
Zwykły forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 15:12
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: Wiesiek222 »

Nie myślałeś nad Yamaha WR ?
henio12323

Post autor: henio12323 »

oo tez yamaszke biore pod uwage ale nie podoba mi sięzbytnio :P chyba że ta całkiem nowa no ale ta kosztuje nieco więcej
michal_dh
Zwykły forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2007, 15:23
Lokalizacja: Zamość-Guciów

Post autor: michal_dh »

Exc 520 ;) Mialem go do enduro idealny, crfx to prawie ten sam motor co crf wiec wytrzymalosc taka sama jak zwykles crfki, 520 jezdzilem rok i nic w nim nie robilem. A dostawal ostro po dupie moze potwierdzic kolega Dario :) Musisz zdecydowac na czym Ci zalezy. Ja go zmienilem bo na tor jest owiele lepszy sx. Co do dr-z to jest troche krowa nie obrazajac oczywiscie teog motorku bo jest na prawde bardzo wytrzymaly i tanio w eksploatacji.. Ja bym na Twoim miejscu nie kupowal 4t. Kup sobie Exc 250 i bedziesz mial spokoj z kompromisami. Waga wyczyna w 4t i wszystkie zalety enduro.

Darek powiedz mu cos o swojej husce bo na pewno wiesz wiecej ode mnie na ten temat ;)
Awatar użytkownika
dario
Zwykły forumowicz
Posty: 189
Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
Motocykl: Honda
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dario »

Cóż ja mogę powiedzieć, hmm ....
Po pierwsze uważam, że jak na te motocykle o których pisze, to ma niestety za mało kasy na zakup i ich utrzymanie (serwis), no może oprócz DRZ
DRZ to raczej nie hard enduro, jest bardzo fajny, ale po CR 250, to raczej nie jeździ.))) no i waga nie ta.
Ja bym raczej myślał o dwusuwach tak jak moja Husky WR250, KTM EXC 200, 250,300.
Tylko nie rozumiem tego zdania z dojazdami co miał autor na mysli "nie chce żeby wyciskał 130 km h bo wtedy podróż kilka km od domu to będzie męczarnia", tym po asfalcie się raczej nie jeździ. :D
henio12323

Post autor: henio12323 »

o to chodzi że tak chce jeździc czasami w niedalekie trasy :D wiem że nie bedzie to taka jazda jak turystykiem ale chce żeby silnik dawał rade. na ktma mnie nie stac. a juz napewno nie 530 :P kumpel kupił 525 to dał ponad 20 k :P ja mam połowe tego i dobrego 530 raczej nie kupie. DR-Z wiem własnie że krowiasta ale tam silniki duuzo wytrzymają. no i przede wszystkim nie chce 2T wiec exc 250 odpada. co do husek nie mam przekonania (starszych ) a na nowszą mnie tez nie stac.
a co do tego 130 :P to chodzi o to że moze i moja CR wyciska ze 140 nie wiem nie mierzyłem to jazda z prędkoscią 120 km h dla silnika to męczarnia mimo że to nie v max :P ale silnik wyje spalanie ogromne itp. a np jeździłem CRM 250 niby troche słabszy silnik ale miał 6 jako nad bieg i pierwsze biegi ostro na moc a 6 wbijałem 100 km h na zegarach a silnika prawie nie słychac :P o to mi chodzi żebym mógł kilkanascie km po asfalcie na tor dojechac i nie zamęczyc silnika ;d wiem że DR-Z tak potrafi bo kumpel 80 km w jedną strone jeździł
michal_dh
Zwykły forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2007, 15:23
Lokalizacja: Zamość-Guciów

Post autor: michal_dh »

Kolega myslisz pojecia. Powiedzialem exc 520 a nie 530 to sa calkiem inne motory.. Widzisz zachwalasz drz a mowisz ze bedziech chcial poszalec. Jak tak to odrawdzam :) Exc 520 ma 6 biegow. Ja i tak Ci proponuje zebys sobie kupil 2t :D
henio12323

Post autor: henio12323 »

nie nie musi byc 4t :D tak sobie założyłem :PP aa ja wiem że 520 525 530 to inne sprzęty :P ale starego ktma nie chce :D a na nowego mnie nie stac :P gdybym miał ze 2 -3 tysiące więdzej kupił bym exc 450 ;D ogólnie to narazie nie chce wybieac co mam kupic czy to czy tamto bo nie wiem jeszcze jak bede z kasą stał moze się okazac że auto mi sie tanie trafi i bede miał i 15 k na moto. chce tylko wiedziec róznice między crf R a X :P
Awatar użytkownika
dario
Zwykły forumowicz
Posty: 189
Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
Motocykl: Honda
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dario »

Moim zdaniem mylisz pojęcia, hard enduro, a enduro to raczej duża rozbieżność. Chcesz 4T O.K. , przed zakupem poczytaj o typowych przypadłościach DRZ-a.
Co do kumpla, to jeżeli on przejeżdżał te 80 km po asfalcie na kostkach, to respekt dla niego :shock: Nie mówię,że się nie da, ale to jest typowy hardcor i gumy lecą w oczach, a jeżeli na uniwersalnych gumach dojeżdżał, to znowu miał kiepskie właściwości w prawdziwym terenie.

Miałem DR 650 SE i to było coś w stylu DRZ, tyle że odrobinę cięższe 147kg na sucho. Fajne moto, oszczędne, ale jednak trochę za ciężkie na prawdziwą zabawę. Na trasie O.K. , ale te 130km/h na enduraku wcale nie jest przyjemne na dłuższą metę.

ps. tak się spytam, a jak ogarniasz CR 250?Czyżby się już znudziła? :lol:
henio12323

Post autor: henio12323 »

gosc akurat kasiasty :D bo wojskowym jest i przyjeżdza czasem raz na tydzien a laczki kupuje michelina za 450 zł sztuka. jeździłem DR-Z nawet scigałem sie swoją CR z miejsca ja wygrywam ale ponad 100 km h i DR-Z lepsza jest ;D no i CR jak jade to nosi po całej ulicy :P DR-Z jak on jedzie szybciej niz ja tez na kostkach nim nie majta :d i nigdzie nie napisałem że chce hard enduro czy enduro znam doskonale róznice. tylko nie wiem jeszcze na co się zdecydowac :P chciałbym spalanie i niezawodnosc DR-Z :P a moc osiągi ktma czy CRF y :PP ja tez nie chce smigac jakos wyczynowo że brac udział w zawodach czy cos ;D ja smigam dla siebie :P czasem jade na tor to pyrkam dosłownie czasem jak cos mnie najdzie cisne ile sie da ;D to samo było by z nowym sprzętem. i chciałbym własnie cos na dalsze trasy kilkanascie km od domu żeby nie zmęczyc silnika trasy były by mieszane ale np kumpel ma piękną piaskownie 30 km ode mnie ;d i fajnie było by do niego na 2óch kółkach się przejechac :D pozatym zamierzam dokupic 2 komplet kół i miec SM na miasto bo niedługo studia więc po miescie fajnie było by polatac czyms mocnym :D DR-Z by tez spoko starczyła. tyle że chce tez od czasu do czasu móc wpasc na tor :D zapisac siędo klubu jakiegos i czasami polatac z kims. myslałem tez nad zawodami cross country oczywiscie nie dla wyniku bo jak wspomniałem nie smigam po to żeby cos zdobywac :P tylko dla zabawy ;D a wiem że crf x jest pod to stworzona
michal_dh
Zwykły forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2007, 15:23
Lokalizacja: Zamość-Guciów

Post autor: michal_dh »

POd koniec dobrze mowisz na temat crf x ale co ona ma wspolnego z taka drz ? Nic to jest typowy wyczyn ze swiatlami. Chcesz startowac w zawodach i w ogole dawac rade na torze ? Tylko 2t takie jak exc 200 250 300 albo Huska Darka. Innej opcji nie ma bo przerobilismy je juz wszystkie i razem wrocilismy do 2 suwow.Ale widze ze jestes uparty i mam jakies dziwne tezy stary ktm co w nim zlego jest ? 2002r to taki stary ?
henio12323

Post autor: henio12323 »

wiem że drz nie ma nic wspólnego :P po 1 nie wiem na co się jeszcze zdecydowac czy słabsze bardzien enduro gdzie bede miał bardziej niezawodny sprzęt i mógł latac w dalsze sciezki. czy bardziej wyczyna ze swiatłami tak jak wr crf x czy exc. :D wiec jeszcze tu będzie kwestia kasy i mozliwosci przyprowadzenia moto bo byc moze wyjade do angli sciągne tanie auto i bede mógł tam kupic moto. co do starego ktma mam odpychający stosunek :D napewno ponizej 2003 odpada :P bo nawet mi sie z wyglądu nie podoba. te nowsze juz perełki ;D ale tez się cenią. bo ogólnie to jestem jak najbardziej zaniteresowany ktm potem CRFą tyle że na ktma musze miec więcej kasy bo nie chce starego i nie chce tez w niego z miejsca inwestowac. a CRF taniej kupie igiełkę tylko boje się że crf nie zniesie kilkunastu km trasy :P i dlatego chce się dowiedziec jaka różnica między X a R bo Rką jeździłem po torze ciągnie jak głupia 0 zastrzeżeń z kolei kawałek prostej v max cisne i czuje że w miejscu stoje :P bo wiadomo moja CR nieco szybsza jest. i dlatego wolałbym cos na dłuższymi biegami lub nadbiegiem ;D bo nikt z forum nie wie czy X ma nad bieg ?
Awatar użytkownika
dario
Zwykły forumowicz
Posty: 189
Rejestracja: piątek, 18 maja 2007, 15:18
Motocykl: Honda
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dario »

Moim zdaniem, to szkoda dyskusji, bo Ty sam nie wiesz czego chcesz.

Co do CRF X to odwiedź fora:
MotoX
Ścigacz
tam się dowiesz wszystkiego, był też test w motocyklu, poszukaj

W modelu 2004 miała 5 biegów, i 28 KM mocy, waga coś koło 111 kg.
Nowsze tylko nie wiem od którego roku są trochę mocniejsze.

Kup sobie zadbane XR 400 z Anglii i będziesz mega zadowolony, albo XR 650 jeśli chodzi Ci o szybkie proste odcinki.
Awatar użytkownika
cziken
Zwykły forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 11:27
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: cziken »

michal_dh pisze: 2002r to taki stary ?
2002 rok w enduro czy MX to nie tylko starość... to dramat na pokrzywionych kołach. 4T jest dla ludzi z grubym portwelem, a stare 4T dla obłędnie bogatych debili. Na codzień słyszę płacz nowych włąścicieli zgruzowanych enduraków w moim warsztacie. Za 10 tysi możesz kupić jedynie 2T ale na pewno nie będzie to EXC, o husce zapomnij bo pany mleczek czy zych rządzą tym światkiem a zakup czegokolwiek to masakra cenowo-terminowa... podobno sokół ma graty do huski ale dogadać sie z zaczarowanym kaczorowskim to kolejne wyzwanie. Kup sobie DRZ-E starszą z MIKUNI FCR uzbrojoną w dyno i K&N z modem 3X3. Dobrze zestrojona fajnie jedzie, jest szybka na dojazdówkach i w zasadzie bezobsługowa w porównaniu do rasowego hard enduro. Jedynie dozbieraj jeszcze pare groszy bo dobre E za 10 to loteria a jeszcze z papierem hohooo.....
henio12323

Post autor: henio12323 »

hehe wiem że narazie sam nie wiem czego chce przecież po to się pytam. pytałem na scigaczu przeszukałem różne inne fora i nie znalazłem żadnych konkretnych odpowiedzi tak jak i tu. :) więc cięzko mi się zdecydowac jak nie wiem z czym mam doczynienia.
co do starych sprzętów tak własnie samo mysle starych nie ma co brac bo silniki 4T w wyczynach są robione nie wiem moze 97 rok ? cos koło tego, najstarsza yzf widziałem 99 rok... ale to było padło mimo że po remoncie :P przyuważcie że np cr 125 różnice silnika między modelem z 97 roku a z 2004 roku są żadne prawie. uszczelki pasują nawet. jedynie co to zmieniony zawór wydechowy i pewnie odciązana jest skrzynia wał sprzęgło. moze zmieniony układ okien dolotowych w cylindrze inne drobiazgi. w 4T honda czy yamaha praktycznie co rok wypuszcza nowy silnik bo stary jest po prostu przestarzały więc jak z 2004 roku silniki są przestarzałe to jakie są starsze ? :P kompletne padła :D dlatego chce cos nowszego CRF 450 da się kupic za te 10 k z 2005 roku tak mniej więcej mówie bo teraz ceny wariują :d na DR-Z musiałbym dołożyc ale kumpel ma wersje E i jakos nie bardzo mi sie tym bujało ;d dlatego chce się dowiedziec cos o CRF X. nie chce tez XR ttr i innych większych bo chce troche poskakac po torze DR-Z średnio ale sie daje rade większym sprzętem to jedynie ścieżki ;d a co do dłuższych tras to nie że codziennie tylko ogólnie jak mam np raz na miesiąc do kumpla 30 km skoczyc to fajnie by było po ulicy sie przejechac no i fakt że chce komplet kółek SM.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Enduro,cross”