Remont AWO S
Posiadasz AWO z końca produkcji ,o mocy 15,5 konia przy 6700 obrotów.
Gumy do mocowania silnika są niedostępne na naszym rynku.
Nadlew na bloku służył do nocowania obejmy rury wydechowej.
Przy składaniu silnika zwróć uwagę na tłok i głowicę, ponieważ w tym silniku był płaski tłok i głowica o mniejszej komorze spalania.
Proponuję odwiedzenie http://www.simson_awo.postuj.pl/
Gumy do mocowania silnika są niedostępne na naszym rynku.
Nadlew na bloku służył do nocowania obejmy rury wydechowej.
Przy składaniu silnika zwróć uwagę na tłok i głowicę, ponieważ w tym silniku był płaski tłok i głowica o mniejszej komorze spalania.
Proponuję odwiedzenie http://www.simson_awo.postuj.pl/
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
Dzięki za podpowiedz, ale mam jeszcze jedno pytanko
Odnośnie zawieszenia silnika czy jest możliwe zrobienie fotek, jakie podkładki powinno się zastosować przy dolnych i górnych tulejkach?jak i wygladu mocowania kolanka
Odnośnie tłoka założyłem właśnie z almotu, choć w pierwszej wersji miał być założony od bmw nie pamiętam modelu, cylinder dostał nową tuleję i całość zrobiona na wymiar nominalny, w głowicy tylko dotarte gniazda i zostały agrafki. Miałem delikatny dylemat z wałem korbowym, bo mam dwie wersje jedna z odrzutnikiem a drugi z kanałkami smarującymi w zasadzie w tym bloku był montowany ten drugi, ale za poradą założyłem ten z odrzutnikiem. Zresztą nic nie mogłem znaleźć na temat takiej wersji silnika W tylnej części uszczelnienia wału założyłem sam simering, bo konstrukcja bloku nie przewiduje dekielka jak w starszym modelu. Silnik został odpalony na gaźniku pegaza wszystko pracuje bez zarzutów zrobiłem na nim ok100 km teraz rama została rozebrana i częściowo już pomalowana gruntem po piaskowaniu.Za wszą poradą kolorystyki biorę się do malowania mam nadzieję ze nie wyjdzie najgorzej. Jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat modeli sporta właśnie z końcówki lat produkcji bardzo proszę o udostępnienie
Odnośnie zawieszenia silnika czy jest możliwe zrobienie fotek, jakie podkładki powinno się zastosować przy dolnych i górnych tulejkach?jak i wygladu mocowania kolanka
Odnośnie tłoka założyłem właśnie z almotu, choć w pierwszej wersji miał być założony od bmw nie pamiętam modelu, cylinder dostał nową tuleję i całość zrobiona na wymiar nominalny, w głowicy tylko dotarte gniazda i zostały agrafki. Miałem delikatny dylemat z wałem korbowym, bo mam dwie wersje jedna z odrzutnikiem a drugi z kanałkami smarującymi w zasadzie w tym bloku był montowany ten drugi, ale za poradą założyłem ten z odrzutnikiem. Zresztą nic nie mogłem znaleźć na temat takiej wersji silnika W tylnej części uszczelnienia wału założyłem sam simering, bo konstrukcja bloku nie przewiduje dekielka jak w starszym modelu. Silnik został odpalony na gaźniku pegaza wszystko pracuje bez zarzutów zrobiłem na nim ok100 km teraz rama została rozebrana i częściowo już pomalowana gruntem po piaskowaniu.Za wszą poradą kolorystyki biorę się do malowania mam nadzieję ze nie wyjdzie najgorzej. Jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat modeli sporta właśnie z końcówki lat produkcji bardzo proszę o udostępnienie
Wał z odrzutnikiem oleju był montowany do ok. 1957 roku. Postaram się wrzucić kilka adresów stron niemieckich na których na zdjęciach są takie AWO. Taka ciekawostka - takie Sporty spotykam tylko na wschodzie.
Ostatnio był taki na Rajdzie Nocnym, ale nie mam z właścicielem kontaktu.
Za kilka dni zeskanuję z katalogu części mocowanie silnika ( ok 2 tygodnie).
Ostatnio był taki na Rajdzie Nocnym, ale nie mam z właścicielem kontaktu.
Za kilka dni zeskanuję z katalogu części mocowanie silnika ( ok 2 tygodnie).
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
Super czekam na fotki . Mam tez pytanko jak w zasadzie wyglądał przełącznik świateł mam kilka rodzajów i juz sam nie wiem, jaki powinien być zastosowany w moim roczniku.(1960)Nadmienię tylko ze na pewno nie była to wersja jak w małym simsonku, klamka z rolgazem jest podobna jak w mz tylko ze bez odlewu na przełącznik kierunkowskazów. Tak samo po stronie sprzęgła klamka z mocowaniem podobnym do mz tylko ze tez bez odlewu na przełącznik prosiłbym o jakieś fotki jeśli to mozliwe
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
Mam pytanko odnośnie bloku silnika i skrzyni wiem ze polerka ładnie wygląda, ale czy tradycyjny wygląd nie odzwierciedla lepiej oryginału?
Innym pytankiem, jaki lakier oczywiście bezbarwny można zastosować do zabezpieczenia powierzchni wypolerowanych aluminiowych np.: amortyzator skrętu czy tylne amortyzatory
Innym pytankiem, jaki lakier oczywiście bezbarwny można zastosować do zabezpieczenia powierzchni wypolerowanych aluminiowych np.: amortyzator skrętu czy tylne amortyzatory
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
przytoczę bardzo przydatną stronkę przy remoncie nie tylko avo za zgodą własciciela zresztą od dziś jest juz na forum
http://jarekstryszawa.w.interia.pl/
http://jarekstryszawa.w.interia.pl/
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
- Lokalizacja: lubelskie
jest jeszcze następny problem a raczej nie wiadoma na błotnikach powinny być trzy paski czy jeden? jak to wygladało z racji producenta?
w motorku koloru czarnego paski czy szparunki jak kto woli stosowano koloru złotego? czy innego?
moze ma ktoś fotki albo informacje kolorystyki stosowanej w sporcie
proszę o info
w motorku koloru czarnego paski czy szparunki jak kto woli stosowano koloru złotego? czy innego?
moze ma ktoś fotki albo informacje kolorystyki stosowanej w sporcie
proszę o info