szczegóły pomiędzy bmw r-71 a m-72

Rycerze motocyklizmu.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

szczegóły pomiędzy bmw r-71 a m-72

Post autor: dzidek »

ostatnio przeglądając allegro zaczełem sie interesowac czym naprawdę różni się bmw od emki(lub na odwrot)...........czy to są szczegóły?
dla tego udalem sie tu na forum..... myslę ze napewno ktuś sie znajdzie co czaji bazę.........myśle że jest to ciekawy temat..........przynajmniej dla mnie :twisted:
irbit

Post autor: irbit »

ooo ktoś w końu zainteresowany emka :)

Już od kilku lat przerabiam temat wojennej emki i tym podobych co kiedy i takie tam. Jest do bardzo trudne bo rosjanie nie posiadaja tak konkretnej literatury jaka maja niemieckie motocykle - w emke wiekszosc rzeczy trzeba dochodzić samemu po katalogach, które są kiepskiej jakosci i czesto nie przedstawiają rzeczywistości, starych fotografiach i tym podobnych. Niemiecy konstruktorzy zostawili rosjadnów daleko w tyle publikując super ksiazki i katalogi z których łatwo można wyczytać co i kiedy się zmieniło (oczywiście nie wszystko ale większość).

BMW R-71 były produkowane w latach 1938-1941 - całkowita liczba powstałych motocykli 3458.
Z M-72 wygląda to tak 1941 - ? (około 1960) - dokładan liczba wyprodukowanych motocykli nie jest znana - ale jest straznie duża :wink:

Przechodząc dalej wszyscy wiemy, że na mocy paktu Ribbentrop-Mołotow rosyjscy konstruktorzy otrzymali kilka egzemplarzy motocykli BMW R71, które zostały rozebrane na części pierwsze, pomierzone itp i z tych informacji przystąpiono do produkcji motocykla M-72.
Pierwsze modele M-72 na pierwszy rzut oka nie różniły sie za wiele ale jak wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" i chcąc przypatrzeć sie dokładniej wszystkiemu to różnice są naprawde spore (nie uwględniajac tu materiałów, jakości odlewów i obróbki materiałów).

Napisz o jakie dokładnie różnice Ci chodzi, pomiedzy BMW a pierwszym modelem M-72 czy M-72K, M-72M, M-72N - bo emki są różne
:wink:
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

interesuje mnie tylko jak np.........poznać dobrze przerobioną emkę na BMW....poznać że to nie BMW
napewno sa jakieś rzeczy które można zauwarzyć.i które są przerabiane.......
słyszałem o gościu który tak przerabia emki ze trudno rozpoznać....
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

wogle wczesniej jakos nie wiedzialem ze az tyle jest modeli................emki
tylko ze starszy i mlodszy model cos tam cos z blotnikami................i to wszystko mojej wiedzy.....
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Mam fotkę takiej stylizowanej emki na BMW :wink:
Obrazek

Dzięki tak przerobionym emkom pewnie R 71 jest więcej niż ich wyprodukowano :wink:
irbit

Post autor: irbit »

hm... rozpoznać dobrze przerobioną emke od bmw

Jeśli chodzi o nadwoziie to np. rama (odkówka, inne mocowanie sygnału, nosek), półki przedniego zawieszenia, z elektryki - lampa, prądnica itd.
A jeśli przyjżysz sie motocyklowi bliżej to patrz na sygnowania np. na bloku, skrzyni suwakach :wink:

Na zdjęciu któe przedstawił Żaba odrazu rzuca sie w oczy zbiornik i wózek boczny - myśle że przerabianie emki na bmw nie ma sensu choć zwolenników tego typu robót jest bardzo dużo.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

dzieki....za odp........teraz bedzie mnie juz trudniej nabrać.....
irbit

Post autor: irbit »

nie ma problemu, jak cos to pytaj akurat w tym temacie czyje sie mocny :wink:
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

jeszcze....mam jedno zapytanie...........wczesniej rozpoznales ze na naszej emce......fot wyzej od Żaby.........ze widac po zbiorniku.....a konkretnie jaki szczegol zbiornika .kształt? to samo pytanie dotyczy ...kosza....i jeszcze jedno pytanie...........z racji tego że ten temat siedzi mi cały czas w głowie przegladam fotki i zauwaylem ze jedne beemki maja.....puszke narzedziowa na zbiorniku..a inne nie.........jak to jest czy beemka tez miala jakies podtypy..typu np r-71k czy r 71 m.........czy poprostu w starszej wersji byla puszka narzedziowa a w nowszej nie..lub na odwrót.....
a jak juz tu pisze te pi......to jeszcze mi sie nasuwa cos..........
sygnowania na bloku silnika..jaka jest róznica..........bo pisales wyzej ze cus jest......Pozdrawiam
irbit

Post autor: irbit »

To tak, zbiornik w bmw był mniejszy coś koło 14 litrów a emkowy dużo wiekszy bo aż 22 litry, a kosz który posida emka na zdjęciu Żaby jest na drążku skrętnym - bmw miało tylko sztywne.

Jeśli chodzi Ci o skrzynke narzędziową w baku to wszytkie motocy ją miały - zarówno bmw jak i emki.

W bloku silnika jest kilka różnic, nie tylko sygnatura. Starych sygnowań bylo kiilka. A posidasz jakiś stary blok ?
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

nie .......nie posiadam zadnego ....bloku
a jezeli chodzi o okrycia siedzeń czy w m 72 od samego początku byly okrycia gumowe takie jak w nowszych ruskach.......?
i druga sprawa.....czy w beemkach na tylnim siedzeniu byl inny trzymak dla pasazera......a moze nawet caly stelaz resorujacy tylniego siedzenia byl rozniacy sie...
prawie jak BMW..........

Obrazek
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

w gruncie rzeczy ladny motocykl........
irbit

Post autor: irbit »

Piersze siedzenia kształtem były takie same jak te w innych ruskach tylko posiadały inny wzorek.
Jeśli chodzi o tylne siedzenie to zarówno w bmw i m-72 zawsze posiadły uchwyt dla pasażera, co do tylnego siedzenia to pierwsze emki miały siedzenia na 2 sprężynkach :wink:
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

ostatnio nabylem siedzonko tylnie do rusa......ale wzorek gumy jest dosyć rzadki.................i pytanie do Irbita............skąd ta grafika........byly one montowane w rusach typu kaska or dniepr? a moze to wlasnie.........jakas gumka z emy......... Obrazek
irbit

Post autor: irbit »

Siedzenie pochodzi z emki, gumy można przekładać wiec bez problemu nada się też do kaśki, dniepra i urala. Akuratnie ta guma pochodzi z polskich zakładów WZM które robiły części zamienne do emek - jeźdzących w milicji i polskim wojsku - produkcja lata 50 :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Weteran”