Rejestracja zabytka
Rejestracja zabytka
Witam sympatyków starej motoryzacji. Mam takie pytanie, może wiecie jak zarejestrować motocykl nie posiadający dokumentów, bardzo rzadki - Sokół 125. Motocykl jest w pełni oryginalny, no oczywiście lakier jest nieoryginalny.
Słyszałem o kilku możliwościach; rejestracja na zabytek lub przez "zasiedzenie". Może coś wiecie na ten temat?
Słyszałem o kilku możliwościach; rejestracja na zabytek lub przez "zasiedzenie". Może coś wiecie na ten temat?
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 804
- Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 09:38
- Motocykl: GL 1200, M-72 ruska rzeźba w niemieckim betonie
- Lokalizacja: 50º27’13” 23º25’11”
:)
Rafał : po sw. jak chcesz wyskoczym do moich znajomych ze stacji diagnostycznej maja dobre kontakt w wydz komunikacji moze cos nam doradzą
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Witam
Tym temetem trochę się interesowałem bo sam mam drugiego Junaka bez papierów Najtrudniej jest udokomentować formalne posiadanie pojazdu.
Najłatwiej będzie zarejestrować na zabytek z dowodem zakupu ze złomu. Tu możesz poczytać więcej http://autokasacja.pl/?page_id=45 Mam też Automobiliste, w którym jest artykuł o takim sposobie rejestracji. We wtorek będę w domu to zeskanuje i zapodam
Jest też możliwa rejestracja tak jak wspominałeś przez zasiedzenie. Trzeba złożyć wniosek w sądzie o nadanie prawa własności, ale tu też musisz wytłumaczyć w jaki sposób wszedłeś w posiadanie tego pojazdu. (trzy lata temu znalazłeś w lesie np. i masz na to świadków)
Niestety pare osób się na tym przejechało, we wniosku wpisując że złożyli motocykl z części kupinych na motobazarze. W tym przypadku nie jest to zasiedzenie. O zasiedzeniu jest troche ifo tu http://www.podkowa98.pl/strony/text02.htm
Potem to już z górki
opis uprawnionego rzeczoznawcy, wpis do ewidencji zabytków, przegląd i Wydział Komunikacji.
Koszt takiej rejestracji to około 1000 zł ale w przypadku Sokoło 125 warto
Tym temetem trochę się interesowałem bo sam mam drugiego Junaka bez papierów Najtrudniej jest udokomentować formalne posiadanie pojazdu.
Najłatwiej będzie zarejestrować na zabytek z dowodem zakupu ze złomu. Tu możesz poczytać więcej http://autokasacja.pl/?page_id=45 Mam też Automobiliste, w którym jest artykuł o takim sposobie rejestracji. We wtorek będę w domu to zeskanuje i zapodam
Jest też możliwa rejestracja tak jak wspominałeś przez zasiedzenie. Trzeba złożyć wniosek w sądzie o nadanie prawa własności, ale tu też musisz wytłumaczyć w jaki sposób wszedłeś w posiadanie tego pojazdu. (trzy lata temu znalazłeś w lesie np. i masz na to świadków)
Niestety pare osób się na tym przejechało, we wniosku wpisując że złożyli motocykl z części kupinych na motobazarze. W tym przypadku nie jest to zasiedzenie. O zasiedzeniu jest troche ifo tu http://www.podkowa98.pl/strony/text02.htm
Potem to już z górki
opis uprawnionego rzeczoznawcy, wpis do ewidencji zabytków, przegląd i Wydział Komunikacji.
Koszt takiej rejestracji to około 1000 zł ale w przypadku Sokoło 125 warto
Simka.Najlepiej gdybyś miał tablice rejestracyjną można by znaleść w dokumentacji w urzędzie jak podlegasz pod TL to w starostwie a najlepiej gdybyś znał poprzedniego właściciela na ktorego był zarejestrowany.Najprościej zarejestrować na stary papier z jakiejś WFM lub SHL i tak kto się zna będzie wiedział co to jest chyba że ci zależy na wpisie w dowodzie?
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Obiecane skany z Automobilisty
Gdybyś rozpoczął proces rejestracji to daj znać o postępach
Tutaj opisane są czynności jakie trzeba wykonać do rejestracji na "żółte blachy" w przypadku gdy mamy dokumenty.
http://junak.ekoma.pl/article.php?story ... 6091731441
Gdybyś rozpoczął proces rejestracji to daj znać o postępach
Tutaj opisane są czynności jakie trzeba wykonać do rejestracji na "żółte blachy" w przypadku gdy mamy dokumenty.
http://junak.ekoma.pl/article.php?story ... 6091731441
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 10 grudnia 2007, 20:27 przez Żaba, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
Odświeżę stary temat troche, ale ważny dla tych co mają problem z rejestracją weterana.
W pażdziernikowym Automobliście był artykuł pokazujący proces rejestracji Fiata 125p odkupionego ze złomu, z wyciętymi numerami nadwozia.
I jeszcze na własnym przykładzie powiem, (mój Junak właśnie był wyrejestrowany) że nie ma problemu z rejestracją wyrejestrowanego pojazdu zabytkowego.
Mówi o tym Dziennik Ustaw:
Dz.U. 2005 nr. 108 poz. 908, Art 79
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4) ciągnika i przyczepy rolniczej.
Tu jeszcze na temat rejestracji na "żółte blachy"
http://junak.ekoma.pl/article.php?story ... 6091731441
W pażdziernikowym Automobliście był artykuł pokazujący proces rejestracji Fiata 125p odkupionego ze złomu, z wyciętymi numerami nadwozia.
I jeszcze na własnym przykładzie powiem, (mój Junak właśnie był wyrejestrowany) że nie ma problemu z rejestracją wyrejestrowanego pojazdu zabytkowego.
Mówi o tym Dziennik Ustaw:
Dz.U. 2005 nr. 108 poz. 908, Art 79
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4) ciągnika i przyczepy rolniczej.
Tu jeszcze na temat rejestracji na "żółte blachy"
http://junak.ekoma.pl/article.php?story ... 6091731441
Free Rider
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
W ramach pakietu "Przyjazne Państwo" sejm przyjał ustawę ułatwiającą rejestrację pojazdów zabytkowych
"Znowelizowane przepisy dopuszczają zarejestrowanie pojazdów zabytkowych nawet w przypadku gdy jego właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego."
więcej tu: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Sejm-ul ... 46950.html
"Znowelizowane przepisy dopuszczają zarejestrowanie pojazdów zabytkowych nawet w przypadku gdy jego właściciel nie posiada dowodu rejestracyjnego."
więcej tu: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Sejm-ul ... 46950.html
Blady jestem w tym temacie i chyba zbyt leniwy zeby poszperac...
Z tego co zdązylem sie zorientowac to moge miec"małe" problemy z zarejestrowaniem swojej bryczki.
Sprawa ma sie tak...gosciu od ktorego kupilem motocykl, rzecz jasna , wyrejestrowal go, a ja nie zdążyłem go zarejestrowac gdyz musialem wyjechac do pracy na wsyspy.Maszyna zostala wyrejestrowana w lipcu...
Najwczesniej moge go "zameldowac" w grudniu.
Tylko czy obedzie sie to bez problemow????
Dlaczego pisze to tutaj....kawa za kilka miesiecy ma 25 lecie,wiec jak nie bedzie wyjscia to poczekam i postaram sie o żołte:)
Z tego co zdązylem sie zorientowac to moge miec"małe" problemy z zarejestrowaniem swojej bryczki.
Sprawa ma sie tak...gosciu od ktorego kupilem motocykl, rzecz jasna , wyrejestrowal go, a ja nie zdążyłem go zarejestrowac gdyz musialem wyjechac do pracy na wsyspy.Maszyna zostala wyrejestrowana w lipcu...
Najwczesniej moge go "zameldowac" w grudniu.
Tylko czy obedzie sie to bez problemow????
Dlaczego pisze to tutaj....kawa za kilka miesiecy ma 25 lecie,wiec jak nie bedzie wyjscia to poczekam i postaram sie o żołte:)
kiedys się pytałem w urzędzie jak rejestrowac zabytek to pomarudzili i nic się nie dowiedziałem ;/ ale miałem sprzęt z włoch yamahe dt (tyle że wersja mbk ) i sprawa wyglądała tak do chyba 2000 roku w krajach ue jak francja belgia włochy (moze cos jeszcze) nie trzeba było rejestrowac motorowerów tam aby kask chyba i jak rower potem weszło takie prawo że trzeba rejestrowac każdy no ale co jak dziadek kupił sobie taką DT do koscioła postawił w szopie i nie zarejestrował ? przyjechał polak i kupił ? tak da się100% zarejestrowac trzeba sporządzic umowe kupna sprzedaży z kims własnie z francji / belgii itp.umowa to dokument potwierdzający zakup wiec moto jest twoje. umowa musi byc przetłumaczona z pieczątkami itp. potem sie z tym idzie na 1 przegląd w kraju kosztr przeglądu 120 zł jakos tak on ci sprawdza czy masz hamulce swiatełka itp. i wypisuje nie wiem jak sie nazywa ale opisuje co to za moto marka i tak dalej. potem się rejestrruje jak moto zakupiony w polsce z papierami wiem bo mam skutera z belgii i tez tam smigany jako motorower potem oddany na złom bo się urwał wydech ale odkupiony ze złomu. i przyprowadzony do polski. i poszedłem na przegląd juz gosc zaczął kwity wypisywac jak wprowadził nr ramy do kompa i wyskoczyło mu ze to 125 pojemnosci ;/ no i z godzine latał wokół motorka i patrzył i kręcił nosem że za duży jak na 50 ccm. a jakbym miał seryjnie 50 ccm to rejestracja by spoko poszła potem miałęm tego mbk tez chciałem rejestrowac ale miałem sportowe koło z przodu wsadzone pod tarcze a chyba był bęben ;/ i nie mogłęm miec z przodu zacisku albo musiałbym przerabiac wiec nie chciało mi sie bawic i szybciej sprzedałem
Witam!!!
Mam pytanie... Moge w okazyjnej cenie kupić MZ TS 250 79r niekompletną ale wiekszość jest Tylko tka sprawa że właściciel ja wyrejestrował jakiś czas temu.... Czy jest możliwość ponownej rejestracji ale nie jako zabytek... tylko normalnie... A i jakbym kupował to co muszę wziać od sprzedawcy? Ten dowód rej i spisać umowe kupna/sprzedaży i to wystarczy?
Mam pytanie... Moge w okazyjnej cenie kupić MZ TS 250 79r niekompletną ale wiekszość jest Tylko tka sprawa że właściciel ja wyrejestrował jakiś czas temu.... Czy jest możliwość ponownej rejestracji ale nie jako zabytek... tylko normalnie... A i jakbym kupował to co muszę wziać od sprzedawcy? Ten dowód rej i spisać umowe kupna/sprzedaży i to wystarczy?
- Ozzy
- Zwykły forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
- Motocykl: DKW NZ 350-1
- Lokalizacja: RJA/RZ
- Kontakt:
W takim przypadku jak kupujesz motocykl wyrejestrowany od właściciela tego pojazdu który on wyrejestrował masz dużą szansę ponownie go zarejestrować. Jeżeli motocykl był zarejestrowany w np 1980 roku to nie było wtedy żadnej ewidencji elektronicznej jak ma to miejsce dzisiaj tylko wszystko było w księgach. Na dowodzie wtedy nabijano pieczątki że pojazd był wyrejestrowany a w księgach raczej nic nie pisano. Więc jeśli udasz się z dowodem wyrejestrowanym do wydziału komunikacji to go nie zarejestrujesz bo powiedzą Ci że pojazd jest wycofany z użytku. Najlepiej jak będziesz miał umowę kupna i sprzedaży z właścicielem motocykla i udasz się do wydziału komunikacji po nowy dowód i tablice i zgłosisz zaginięcie dokumentów to wtedy dostaniesz nowe kwity jeśli w księgach nie odnotowali wyrejestrowania motocykla czego zwykle nie robili, potem będziesz musiał zrobić przegląd motocykla i otrzymasz biała blachę i dowód rejestracyjny. Jeśli się okaże że jednak w księgach jest wpis o wyrejestrowaniu motocykla to też nic straconego. Jest ustawa o ponownym zarejestrowaniu pojazdu jako pojazd unikatowy czyli przywrócony do rejestracji. Są na to dwa wymogi, opinia rzeczoznawcy PZM i znana historia rejestracji pojazdu i też otrzymasz białe tablice do motocykla na zabytek to już jest nieco inna droga i szczerze odradzam rejestracji.