Remont AWO S

Rycerze motocyklizmu.
Tuftufek

Post autor: Tuftufek »

Posiadasz AWO z końca produkcji ,o mocy 15,5 konia przy 6700 obrotów.
Gumy do mocowania silnika są niedostępne na naszym rynku.
Nadlew na bloku służył do nocowania obejmy rury wydechowej.
Przy składaniu silnika zwróć uwagę na tłok i głowicę, ponieważ w tym silniku był płaski tłok i głowica o mniejszej komorze spalania.
Proponuję odwiedzenie http://www.simson_awo.postuj.pl/
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

Dzięki za podpowiedz, ale mam jeszcze jedno pytanko
Odnośnie zawieszenia silnika czy jest możliwe zrobienie fotek, jakie podkładki powinno się zastosować przy dolnych i górnych tulejkach?jak i wygladu mocowania kolanka
Odnośnie tłoka założyłem właśnie z almotu, choć w pierwszej wersji miał być założony od bmw nie pamiętam modelu, cylinder dostał nową tuleję i całość zrobiona na wymiar nominalny, w głowicy tylko dotarte gniazda i zostały agrafki. Miałem delikatny dylemat z wałem korbowym, bo mam dwie wersje jedna z odrzutnikiem a drugi z kanałkami smarującymi w zasadzie w tym bloku był montowany ten drugi, ale za poradą założyłem ten z odrzutnikiem. Zresztą nic nie mogłem znaleźć na temat takiej wersji silnika W tylnej części uszczelnienia wału założyłem sam simering, bo konstrukcja bloku nie przewiduje dekielka jak w starszym modelu. Silnik został odpalony na gaźniku pegaza wszystko pracuje bez zarzutów zrobiłem na nim ok100 km teraz rama została rozebrana i częściowo już pomalowana gruntem po piaskowaniu.Za wszą poradą kolorystyki biorę się do malowania mam nadzieję ze nie wyjdzie najgorzej. Jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat modeli sporta właśnie z końcówki lat produkcji bardzo proszę o udostępnienie
Tuftufek

Post autor: Tuftufek »

Wał z odrzutnikiem oleju był montowany do ok. 1957 roku. Postaram się wrzucić kilka adresów stron niemieckich na których na zdjęciach są takie AWO. Taka ciekawostka - takie Sporty spotykam tylko na wschodzie.
Ostatnio był taki na Rajdzie Nocnym, ale nie mam z właścicielem kontaktu.
Za kilka dni zeskanuję z katalogu części mocowanie silnika ( ok 2 tygodnie).
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

Super czekam na fotki . Mam tez pytanko jak w zasadzie wyglądał przełącznik świateł mam kilka rodzajów i juz sam nie wiem, jaki powinien być zastosowany w moim roczniku.(1960)Nadmienię tylko ze na pewno nie była to wersja jak w małym simsonku, klamka z rolgazem jest podobna jak w mz tylko ze bez odlewu na przełącznik kierunkowskazów. Tak samo po stronie sprzęgła klamka z mocowaniem podobnym do mz tylko ze tez bez odlewu na przełącznik prosiłbym o jakieś fotki jeśli to mozliwe
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Tuftufek pisze: Ostatnio był taki na Rajdzie Nocnym, ale nie mam z właścicielem kontaktu.
Pewnie o tego Sporta chodzi?
To Simson Marcina z Narola, na forum nie pisze a mógłby wreszcie. :D

Obrazek
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

Kol@ Żaba czy masz może jakieś namiary kontaktowe do Marcina z Narola
Wiele wiedzy mógłby w nieść w temacie tego modelu
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

OK dane kontaktowe Marciana poszły na PW.

Marcin obiecuje że zarejestruje sie na forum :D jak będzie miał trochę więcej czasu.
Awatar użytkownika
Moskit1
Zwykły forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: środa, 16 kwietnia 2008, 17:05
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Moskit1 »

Witam bardzo fajnie ze jest więcej osób remontujących AWO :D Będzie troszkę raźniej :!:
Pozdrawiam
Szukajcie aż znajdziecie ... Jesli Was szukają to sie tak chowajcie by Was nie znaleźli .
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

Mam pytanko odnośnie bloku silnika i skrzyni wiem ze polerka ładnie wygląda, ale czy tradycyjny wygląd nie odzwierciedla lepiej oryginału?
Innym pytankiem, jaki lakier oczywiście bezbarwny można zastosować do zabezpieczenia powierzchni wypolerowanych aluminiowych np.: amortyzator skrętu czy tylne amortyzatory
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

robert_kow pisze:Mam pytanko odnośnie bloku silnika i skrzyni wiem ze polerka ładnie wygląda, ale czy tradycyjny wygląd nie odzwierciedla lepiej oryginału?
Lepiej :D
Nie jestem zwolennikiem polerek. Jeśli blok jest bardzo zniszczony to ewentualnie mozna zrobic szkiełkowanie.
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

przytoczę bardzo przydatną stronkę przy remoncie nie tylko avo za zgodą własciciela zresztą od dziś jest juz na forum

http://jarekstryszawa.w.interia.pl/
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

mam małe pytanko czym najlepiej wykonać polerkę bebnów nie bardzo mam koncepcje na rowki?
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Jeśli koło masz rozebrane, to można bęben włożyć do tokarki i papierem ściernym przetrzeć potem pastą.
Ja tak robiłem koła od Junaka.

Jeśli koła nie są rozebarane to trochę trudniej.
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

no jasne koło mam rozebrane ale tokarki nie mam :roll: w zasadzie staram sie robić jak najwiecej we własnym zakresie bo niestety usługi nie są tanie
zresztą to nie wazne
mam inne pytanko czy jest zalecana jakas predkość obrotowa tarczy
podczas polerowania?
robert_kow
Zwykły forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2008, 20:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robert_kow »

jest jeszcze następny problem a raczej nie wiadoma na błotnikach powinny być trzy paski czy jeden? jak to wygladało z racji producenta?
w motorku koloru czarnego paski czy szparunki jak kto woli stosowano koloru złotego? czy innego?
moze ma ktoś fotki albo informacje kolorystyki stosowanej w sporcie
proszę o info
ODPOWIEDZ

Wróć do „Weteran”