Stunt - informacje dla początkujących

Skutery i motorowery, czyli małe jednoślady z wielkim temperamentem.
Awatar użytkownika
KAMILOO
Zwykły forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 19:30
Motocykl: Yamaha TDR 125, Romet 777, CZ 175/477
Lokalizacja: Rożniatów k. Zarzecza
Kontakt:

Stunt - informacje dla początkujących

Post autor: KAMILOO »

Poniższy artykuł został zaczerpnięty z forum skutery.net za zgodą jego twórcy ElionDaelim.

Stunt skuterem:

WHEELIE - jest to jazda na tylnym kole. W wykonaniu tego tricku na skuterze najważniejsza jest technika. Naukę należy rozpocząć od podrywania przedniego koła i wyczucia tylnego hamulca. Jedziemy wolno około 5 km/h, odkręcamy manetkę do końca, odchylamy się mocno do tylu i w tym samym momencie rwiemy mocno kierownice do siebie, balansujemy wystawiając nogi z półki i staramy się wyczuć środek ciężkości. Za duże piony kontrujemy tylnym hamulcem.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

SPREADER WHEELIE – spreader jest to wykonanie szpagatu podczas jazdy na tylnym kole. Podczas jego wykonywania koło musi być uniesione nieco wyżej niż podczas zwykłej ‘gumy’. Trick bardzo efektowny. Średni stopień trudności.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

SKATER WHEELIE - jest to wheelie w pozycji z jedną nogą na siedzeniu
i drugą na podnóżku dla pasażera. Poderwanie skutera z tej pozycji jest dosyć łatwe, odkręcamy manetkę i staramy się jak najbardziej przyciągnąć kierownice do siebie. W ‘powietrzu’ balansujemy tułowiem, aby nie przewrócić się na bok.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

STAND UP WHEELIE – jest to wheelie w pozycji stojącej. Do wykonania tego tricku nie potrzebna jest wcale duża moc. Jedziemy powoli stojąc na końcu siedzenia pasażera, odkręcamy manetkę i już jesteśmy na tylnym kolę. Balansujemy górnymi częściami ciała tak aby nie wywrócić się na bok. Ta pozycja umożliwia nam poderwanie skutera nawet z wysokich prędkości.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

FLAMINGO WHEELIE – znane w Polsce również jako ‘jaskółka’, jest to wheelie w pozycji z jedną nogą na siedzeniu pasażera a drugą w powietrzu. Podrywamy i jedziemy tak samo jak stand up wheelie z tym, że tutaj balansujemy tylną nogą, którą mamy w powietrzu. Z tej pozycji bardzo łatwo jest poderwać skuter nawet przy wysokich prędkościach.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

MANUAL WHEELIE – trick ten polega na jak najdłuższym przejechaniu na tylnym kole bez dodawania gazu. Podczas szybkiego wheelie puszczamy gaz i odchylamy się do tyłu, tak aby skuter stał w pionie, teraz już bez dodawania gazu, balansujemy ciałem tak, aby skuter nie opadł nam spowrotem na dwa koła, i kontrujemy hamulcem, tak aby nie przewrócić się na plecy. Trick bardzo trudny w wykonaniu.

PS. istnieją różne udziwnienia tego tricku np. manual one hander.

Poziom trudności <* > <* > <* > <* > < >

Obrazek

50/50 – jest to wheelie z tym, że jedną z nóg trzymamy na kierownicy a drugą w powietrzu lub na podeście. Balansujemy górnymi partiami ciała i tą nogą, którą mamy w powietrzu. Trick dosyć trudny w wykonaniu.

PS. w słabszych, seryjnych skuterach najlepiej jest przekładać nogę już podczas jazdy.

Poziom trudności <* > <* > <* > <* > < >

Obrazek

HIGH CHAIR - trick bardzo trudny w wykonaniu. Zakładamy obie nogi na kierownice, odkręcamy manetkę do końca, odchylamy się maksymalnie do tylu i rwiemy kierownicę. Balansujemy górnymi częściami ciała, tak aby nie przewrócić się na bok. Rzadko który skuter bez tuningu poradzi sobie z tym trickiem.

PS. podczas wykonywania tego tricku nie widzimy jezdni. Najlepiej uczyć się go na szerokich drogach/parkingach ze względu na bezpieczeństwo nasze jak i innych użytkowników ruchu.

Poziom trudności <* > <* > <* > <* > <* >

Obrazek

CIRCLES - jeden z najtrudniejszych tricków w stuncie.

Wymaga perfekcyjnego opanowania wolnego wheelie. Polega on na jeździe po okręgu o jak najmniejszej średnicy. Najłatwiej kręci się cyrkle w lewo, w pozycji jak do Skater Wheelie. Istnieje wiele odmian tego tricku, np. Stand up circles, HC circles czy też one handed circles.

Poziom trudności <* > <* > <* > <* > <* >

Obrazek

STOOPIE - trick ten polega na postawieniu skutera na przednim kole. Jedziemy około 20 km/h, zapieramy się kolanami o przednie plastyki i wciskamy mocno przedni hamulec (tylko bez przesady). trick raczej prosty w wykonaniu o ile ma się sprawny hamulec.

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

Obrazek

ROOLING STOOPIE - jak sama nazwa wskazuję, jest to jazda na przednim kole. Podczas jazdy ok. 60 km/h "wciskamy" tylni amortyzator i jednocześnie naciskamy jak najmocniej przedni hamulec. Gdy już czujemy, że jesteśmy dość wysoko, staramy się balansować ciałem i hamulcem tak, aby nie opaść na 2 koła i jednocześnie nie przelecieć przez kierownicę. Na początku można spróbować pulsowania hamulcem. Z czasem będziemy balansować automatycznie. Trick bardzo trudny w wykonaniu.

Poziom trudności <* > <* > <* > <* > < >

Obrazek

BURNOUT - inaczej palenie gumy. Wciskamy do końca przedni hamulec i amortyzator, odkręcamy manetkę i po chwili czujemy charakterystyczny zapach palącej się gumy, trick(?) baaardzo prosty w wykonaniu.

Poziom trudności < :D >

CHRIST AIR - znany również jako Jezus. Jedziemy z prędkością około 30-40 km/h, wskakujemy nogami na siedzenie kierowcy, wstajemy, puszczamy kierownice i prostujemy ręce. Trick dosyć prosty w wykonaniu, najgorzej jest przełamać strach ;)

Poziom trudności <* > <* > <* > < > < >

____________________________________

Dziękuje ElionDaelim za zgode za upublikowanie tegoż artykułu. Ja niestety nie miał bym jak zrobić takiego poradki, gdyż mam "ograniczenia sprzętowe" :wink:
[img]http://img123.imageshack.us/img123/8579/11222ss8.gif[/img]
[url=http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/TDR_125/72844][img]http://img132.imageshack.us/img132/4029/dra.png[/img][/url]

Ujeżdżanie nowego rumaka ;)
Jaro
Zwykły forumowicz
Posty: 1178
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2007, 18:54
Motocykl: YAMAHA FAZER
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Jaro »

No proszę jednak skuterkiem się da :)
Jeśli mężczyzna robi coś bardzo głupiego, to zawsze z motywów najszlachetniejszych.
PAWELOO

Post autor: PAWELOO »

Da się da, ale nie każdym :D
Kuba_FRS

Post autor: Kuba_FRS »

Da się na każdym, zapewniam cie ;)
Awatar użytkownika
KAMILOO
Zwykły forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 19:30
Motocykl: Yamaha TDR 125, Romet 777, CZ 175/477
Lokalizacja: Rożniatów k. Zarzecza
Kontakt:

Post autor: KAMILOO »

Kuba_FRS pisze:Da się na każdym, zapewniam cie ;)
No w sumie po odpowiednim tuningu, powinno się dać... Moim bez przeróbek ni ciulaa :wink:
[img]http://img123.imageshack.us/img123/8579/11222ss8.gif[/img]
[url=http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/TDR_125/72844][img]http://img132.imageshack.us/img132/4029/dra.png[/img][/url]

Ujeżdżanie nowego rumaka ;)
Kuba_FRS

Post autor: Kuba_FRS »

Trzeba umieć... zapewniam cię, że się da ;)
Awatar użytkownika
sebus00
Zwykły forumowicz
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 marca 2007, 19:19
Motocykl: Honda VTR 1000 FireStorm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sebus00 »

Haa niezłe wyczyny skuterem można wyrabiać...
Bondi

Post autor: Bondi »

Awatar użytkownika
Piotrek
Zwykły forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: czwartek, 15 listopada 2007, 16:49
Lokalizacja: BTE
Kontakt:

Re: Stunt - informacje dla początkujących

Post autor: Piotrek »

KAMILOO pisze:



















ROOLING STOOPIE - ... Podczas jazdy ok. 60 km/h "wciskamy" tylni amortyzator i jednocześnie naciskamy jak najmocniej przedni hamulec.
... i lezymy :roll:
Menel: http://change.menelgame.pl/change_please/6042900/ kliknij, dasz mi kilka gr:)
Kuba_FRS

Post autor: Kuba_FRS »

W teorii zazwyczaj wszystko wydaje się proste :)
Piotrekk
Zwykły forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: czwartek, 12 kwietnia 2007, 22:01
Motocykl: TDM 850 3VD
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Piotrekk »

To chyba jednak nie dla mnie :)
PAWELOO

Post autor: PAWELOO »

Kuba_FRS pisze:W teorii zazwyczaj wszystko wydaje się proste :)
Masz racje, próbowałem swojego na koło postawić zgodnie z instrukcją ale nic, raz się udało przejechać jakieś 2m, a potem już nie wychodziło. Wg mnie wszystko zależy od wyczucia sprzętu i trafienia na TEN moment.
Kuba_FRS

Post autor: Kuba_FRS »

Wszystko zależy od treningu... Im więcej jeździsz tym lepiej ci to wychodzi... ;)
PAWELOO

Post autor: PAWELOO »

Ale samemu to tak trudno własne błędy znaleźć, najlepiej to jakby ktoś pokazał co i jak...
Kuba_FRS

Post autor: Kuba_FRS »

Przyjedź do Zamościa to pomożemy ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lekka jazda”