szczegóły pomiędzy bmw r-71 a m-72
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
szczegóły pomiędzy bmw r-71 a m-72
ostatnio przeglądając allegro zaczełem sie interesowac czym naprawdę różni się bmw od emki(lub na odwrot)...........czy to są szczegóły?
dla tego udalem sie tu na forum..... myslę ze napewno ktuś sie znajdzie co czaji bazę.........myśle że jest to ciekawy temat..........przynajmniej dla mnie
dla tego udalem sie tu na forum..... myslę ze napewno ktuś sie znajdzie co czaji bazę.........myśle że jest to ciekawy temat..........przynajmniej dla mnie
ooo ktoś w końu zainteresowany emka
Już od kilku lat przerabiam temat wojennej emki i tym podobych co kiedy i takie tam. Jest do bardzo trudne bo rosjanie nie posiadaja tak konkretnej literatury jaka maja niemieckie motocykle - w emke wiekszosc rzeczy trzeba dochodzić samemu po katalogach, które są kiepskiej jakosci i czesto nie przedstawiają rzeczywistości, starych fotografiach i tym podobnych. Niemiecy konstruktorzy zostawili rosjadnów daleko w tyle publikując super ksiazki i katalogi z których łatwo można wyczytać co i kiedy się zmieniło (oczywiście nie wszystko ale większość).
BMW R-71 były produkowane w latach 1938-1941 - całkowita liczba powstałych motocykli 3458.
Z M-72 wygląda to tak 1941 - ? (około 1960) - dokładan liczba wyprodukowanych motocykli nie jest znana - ale jest straznie duża
Przechodząc dalej wszyscy wiemy, że na mocy paktu Ribbentrop-Mołotow rosyjscy konstruktorzy otrzymali kilka egzemplarzy motocykli BMW R71, które zostały rozebrane na części pierwsze, pomierzone itp i z tych informacji przystąpiono do produkcji motocykla M-72.
Pierwsze modele M-72 na pierwszy rzut oka nie różniły sie za wiele ale jak wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" i chcąc przypatrzeć sie dokładniej wszystkiemu to różnice są naprawde spore (nie uwględniajac tu materiałów, jakości odlewów i obróbki materiałów).
Napisz o jakie dokładnie różnice Ci chodzi, pomiedzy BMW a pierwszym modelem M-72 czy M-72K, M-72M, M-72N - bo emki są różne
Już od kilku lat przerabiam temat wojennej emki i tym podobych co kiedy i takie tam. Jest do bardzo trudne bo rosjanie nie posiadaja tak konkretnej literatury jaka maja niemieckie motocykle - w emke wiekszosc rzeczy trzeba dochodzić samemu po katalogach, które są kiepskiej jakosci i czesto nie przedstawiają rzeczywistości, starych fotografiach i tym podobnych. Niemiecy konstruktorzy zostawili rosjadnów daleko w tyle publikując super ksiazki i katalogi z których łatwo można wyczytać co i kiedy się zmieniło (oczywiście nie wszystko ale większość).
BMW R-71 były produkowane w latach 1938-1941 - całkowita liczba powstałych motocykli 3458.
Z M-72 wygląda to tak 1941 - ? (około 1960) - dokładan liczba wyprodukowanych motocykli nie jest znana - ale jest straznie duża
Przechodząc dalej wszyscy wiemy, że na mocy paktu Ribbentrop-Mołotow rosyjscy konstruktorzy otrzymali kilka egzemplarzy motocykli BMW R71, które zostały rozebrane na części pierwsze, pomierzone itp i z tych informacji przystąpiono do produkcji motocykla M-72.
Pierwsze modele M-72 na pierwszy rzut oka nie różniły sie za wiele ale jak wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" i chcąc przypatrzeć sie dokładniej wszystkiemu to różnice są naprawde spore (nie uwględniajac tu materiałów, jakości odlewów i obróbki materiałów).
Napisz o jakie dokładnie różnice Ci chodzi, pomiedzy BMW a pierwszym modelem M-72 czy M-72K, M-72M, M-72N - bo emki są różne
hm... rozpoznać dobrze przerobioną emke od bmw
Jeśli chodzi o nadwoziie to np. rama (odkówka, inne mocowanie sygnału, nosek), półki przedniego zawieszenia, z elektryki - lampa, prądnica itd.
A jeśli przyjżysz sie motocyklowi bliżej to patrz na sygnowania np. na bloku, skrzyni suwakach
Na zdjęciu któe przedstawił Żaba odrazu rzuca sie w oczy zbiornik i wózek boczny - myśle że przerabianie emki na bmw nie ma sensu choć zwolenników tego typu robót jest bardzo dużo.
Jeśli chodzi o nadwoziie to np. rama (odkówka, inne mocowanie sygnału, nosek), półki przedniego zawieszenia, z elektryki - lampa, prądnica itd.
A jeśli przyjżysz sie motocyklowi bliżej to patrz na sygnowania np. na bloku, skrzyni suwakach
Na zdjęciu któe przedstawił Żaba odrazu rzuca sie w oczy zbiornik i wózek boczny - myśle że przerabianie emki na bmw nie ma sensu choć zwolenników tego typu robót jest bardzo dużo.
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
jeszcze....mam jedno zapytanie...........wczesniej rozpoznales ze na naszej emce......fot wyzej od Żaby.........ze widac po zbiorniku.....a konkretnie jaki szczegol zbiornika .kształt? to samo pytanie dotyczy ...kosza....i jeszcze jedno pytanie...........z racji tego że ten temat siedzi mi cały czas w głowie przegladam fotki i zauwaylem ze jedne beemki maja.....puszke narzedziowa na zbiorniku..a inne nie.........jak to jest czy beemka tez miala jakies podtypy..typu np r-71k czy r 71 m.........czy poprostu w starszej wersji byla puszka narzedziowa a w nowszej nie..lub na odwrót.....
a jak juz tu pisze te pi......to jeszcze mi sie nasuwa cos..........
sygnowania na bloku silnika..jaka jest róznica..........bo pisales wyzej ze cus jest......Pozdrawiam
a jak juz tu pisze te pi......to jeszcze mi sie nasuwa cos..........
sygnowania na bloku silnika..jaka jest róznica..........bo pisales wyzej ze cus jest......Pozdrawiam
To tak, zbiornik w bmw był mniejszy coś koło 14 litrów a emkowy dużo wiekszy bo aż 22 litry, a kosz który posida emka na zdjęciu Żaby jest na drążku skrętnym - bmw miało tylko sztywne.
Jeśli chodzi Ci o skrzynke narzędziową w baku to wszytkie motocy ją miały - zarówno bmw jak i emki.
W bloku silnika jest kilka różnic, nie tylko sygnatura. Starych sygnowań bylo kiilka. A posidasz jakiś stary blok ?
Jeśli chodzi Ci o skrzynke narzędziową w baku to wszytkie motocy ją miały - zarówno bmw jak i emki.
W bloku silnika jest kilka różnic, nie tylko sygnatura. Starych sygnowań bylo kiilka. A posidasz jakiś stary blok ?
- dzidek
- Zwykły forumowicz
- Posty: 259
- Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
nie .......nie posiadam zadnego ....bloku
a jezeli chodzi o okrycia siedzeń czy w m 72 od samego początku byly okrycia gumowe takie jak w nowszych ruskach.......?
i druga sprawa.....czy w beemkach na tylnim siedzeniu byl inny trzymak dla pasazera......a moze nawet caly stelaz resorujacy tylniego siedzenia byl rozniacy sie...
prawie jak BMW..........
a jezeli chodzi o okrycia siedzeń czy w m 72 od samego początku byly okrycia gumowe takie jak w nowszych ruskach.......?
i druga sprawa.....czy w beemkach na tylnim siedzeniu byl inny trzymak dla pasazera......a moze nawet caly stelaz resorujacy tylniego siedzenia byl rozniacy sie...
prawie jak BMW..........