Poszukuję części do IŻ'a
Na Łodzi no cóż... wiem Irbit że w temacie jesteś oblatany i pewnie tam bywasz to wiesz jak z tymi częściami bywa
Aledrogo też nie jest dobrym żródłem klamoctwa bo niektóre fanty zdarzają się tam raz na 100 lat i osiągaja cene wyrażnie dużo za dużą.
Zapytałem tak z ciekawości może ktoś coś ma i garaż mu zagraca to chętnie wymienie odpowiednią ilość złotówek polskich nowych za zalegający "złom" z iża.
Aledrogo też nie jest dobrym żródłem klamoctwa bo niektóre fanty zdarzają się tam raz na 100 lat i osiągaja cene wyrażnie dużo za dużą.
Zapytałem tak z ciekawości może ktoś coś ma i garaż mu zagraca to chętnie wymienie odpowiednią ilość złotówek polskich nowych za zalegający "złom" z iża.
Napisz czego szukasz, może akuratnie trafie na jakies czesci do iza to dam znać.ElPawelloo pisze:Na Łodzi no cóż... wiem Irbit że w temacie jesteś oblatany i pewnie tam bywasz to wiesz jak z tymi częściami bywa
Aledrogo też nie jest dobrym żródłem klamoctwa bo niektóre fanty zdarzają się tam raz na 100 lat i osiągaja cene wyrażnie dużo za dużą.
Zapytałem tak z ciekawości może ktoś coś ma i garaż mu zagraca to chętnie wymienie odpowiednią ilość złotówek polskich nowych za zalegający "złom" z iża.
- ZUNDAPP600
- Zwykły forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: sobota, 28 kwietnia 2007, 07:13
- Motocykl: Virago
- Lokalizacja: BIŁGORAJ
- Kontakt:
Faktycznie powinienem na samym początku napisać jaki to Iż. Jest to Iż Planeta z 62roku (nie wiem czy to 2 czy inny).
Brakuje mi ogólnie drobnicy. Jakieś chromowane śruby puszek narzędziowych, tylnej lampy, przełączników na kiere, zatyczki "rolgazu" i takich podobnych.
Z poważniejszych rzeczy to chętnie nabędę:
-kiere w dobrym stanie tzn z chromem (model taki jak w 49)
-przedni błotnik mocowany pod półke (prosty)
-tylna lampa
-puszki boczne w dobrym stanie (mogą być z 56 bez zakrywek)
-prądnice (najlepiej z MZ TS)
W dalszym planie jest zakup 49 więc jak ktoś ma to chętni w terminie póżniejeszym odkupie. Tylko niech ta planeta w końcu wyjedzie z garażu
Dziękuje Żaba za zainteresownie
Brakuje mi ogólnie drobnicy. Jakieś chromowane śruby puszek narzędziowych, tylnej lampy, przełączników na kiere, zatyczki "rolgazu" i takich podobnych.
Z poważniejszych rzeczy to chętnie nabędę:
-kiere w dobrym stanie tzn z chromem (model taki jak w 49)
-przedni błotnik mocowany pod półke (prosty)
-tylna lampa
-puszki boczne w dobrym stanie (mogą być z 56 bez zakrywek)
-prądnice (najlepiej z MZ TS)
W dalszym planie jest zakup 49 więc jak ktoś ma to chętni w terminie póżniejeszym odkupie. Tylko niech ta planeta w końcu wyjedzie z garażu
Dziękuje Żaba za zainteresownie
-
- Zwykły forumowicz
- Posty: 1341
- Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
- Lokalizacja: gm. Narol
To ja koledze nie pomogę - nie mam tych rzeczy.
Sąsiad może miałby puszki?
Bierz namiary od ZUNDAPPA na gościa, może ma te części?
Tak przy okazji wiecie skąd wzieła się nazwa IŻ?
W tym przypadku nie jest to nazwa od nazwiska rosyjskiego uczonego
tylko od nazwy miejscowości gdzie był produkowany - Iżewsk.
Pierwsze IŻe powstały już 1928 był to model IŻ-1 z silnikiem V 1200 !
Potem nastała era kopii DKW
Sąsiad może miałby puszki?
Bierz namiary od ZUNDAPPA na gościa, może ma te części?
Tak przy okazji wiecie skąd wzieła się nazwa IŻ?
W tym przypadku nie jest to nazwa od nazwiska rosyjskiego uczonego
tylko od nazwy miejscowości gdzie był produkowany - Iżewsk.
Pierwsze IŻe powstały już 1928 był to model IŻ-1 z silnikiem V 1200 !
Potem nastała era kopii DKW
Free Rider
Dokładnie Żaba.
Ruscy najpierw produkowali w Iżewsku broń i motocykl będący kopią DKW 300 Luxus. I tak go udoskonalali że pod koniec lat 30-tych ub wieku stwierdzili, że jest to konstrukcja nierozwojowa. Póżniej usiłowali róznymi sposobami stworzyć coś sensownie dobrego i konkurencyjnego z podobnymi konstrukcjami europejskimi. Aż przyszła wojna i po jej zakończeniu fabryka DKW znalazła się w strefie wpływów ZSRR.
Póżniej wywieżli całą fabrykę (ponoć łącznie ze słupami telegraficznymi i szynami z bocznic kolejowych a na pewno z całą dokumentacją i personelem technicznym) i następnie wyprodukowali Iża 350 -niemal identycznego z DKW 350NZ.
Następnie były już tylko różne wariacje na temat kopiowania
Ponoć jedyną rzeczą, którą ruskim udało się poprawić na lepsze w iżu względem pierwowzoru to obniżenie spalania a reszta to jak każdy wie...
...chociaż nie był to wcale taki kiepski motocykl
A pierwsze Iże wyglądały, hmmm.... jak mamuty na kołach albo jakieś inne prehistoryczne stworzenia w każdym razie jak z chorego snu
Ruscy najpierw produkowali w Iżewsku broń i motocykl będący kopią DKW 300 Luxus. I tak go udoskonalali że pod koniec lat 30-tych ub wieku stwierdzili, że jest to konstrukcja nierozwojowa. Póżniej usiłowali róznymi sposobami stworzyć coś sensownie dobrego i konkurencyjnego z podobnymi konstrukcjami europejskimi. Aż przyszła wojna i po jej zakończeniu fabryka DKW znalazła się w strefie wpływów ZSRR.
Póżniej wywieżli całą fabrykę (ponoć łącznie ze słupami telegraficznymi i szynami z bocznic kolejowych a na pewno z całą dokumentacją i personelem technicznym) i następnie wyprodukowali Iża 350 -niemal identycznego z DKW 350NZ.
Następnie były już tylko różne wariacje na temat kopiowania
Ponoć jedyną rzeczą, którą ruskim udało się poprawić na lepsze w iżu względem pierwowzoru to obniżenie spalania a reszta to jak każdy wie...
...chociaż nie był to wcale taki kiepski motocykl
A pierwsze Iże wyglądały, hmmm.... jak mamuty na kołach albo jakieś inne prehistoryczne stworzenia w każdym razie jak z chorego snu
Popytam znajomych o takie czesci, jak cos trafie dam znać.ElPawelloo pisze:Z poważniejszych rzeczy to chętnie nabędę:
-kiere w dobrym stanie tzn z chromem (model taki jak w 49)
-przedni błotnik mocowany pod półke (prosty)
-tylna lampa
-puszki boczne w dobrym stanie (mogą być z 56 bez zakrywek)
-prądnice (najlepiej z MZ TS)