Junak & prądnica

Rycerze motocyklizmu.
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

W Junkaku, którym jeździsz jakie masz źródło prądu? Orginalna prądnica? Jakie masz z nią problemy?

Przeróbka sprzęgła u Wulkana podyktowana jest zwiększeniem mocy silnika. Jego Junak przerobiony jest na pojemność 490 ccm, wcześniej miał nawet 530 cmm.

Prawdę mówiąc ja nie widzę potrzeby przeróbki napędu na pas zębaty. Co chcesz przez to uzyskać? (pytam z ciekawości)
Ostatnio zmieniony sobota, 23 stycznia 2010, 10:19 przez Żaba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

nie wszyscy to wiedzą ale w junaku często leje się olej ze sprzęgła a niektórzy myślą że to ze skrzyni, przecieka przez popychacz od sprzęgła i się przesącza do komory automatu biegów, a poza tym przez to głośniej chodzi ale przy dzwoniących zaworach taki szum łańcucha to pic. a jak bede miał suche sprzęgło to nie bedzie problemu z alternatorem czy innym wynalazkiem ;p. a pas zębaty bedzie się dobrze zachowywał <większość amerykańskich nowych czoperów ma napęd przez pas wiec bedzie spox> ale ten pomysł jest narazie tylko w fazie przemyśleń w mojej dyńce zobaczymy ja bede miał przed sobą części czy to będzie dużo zachodu czy tak jak mi sie wydaje dotoczenie tylko 2-3 części. a jak juz bedzie napęd na pas to nie będę musiał zakładać alternatora na wał co nie do końca jest dobrym pomysłem <wg mnie> tylko napędze go z pasa. a u siebie mam prądnice i rem mechaniczny ale ten silnik będę przekładał do m-07 którego właśnie składam bo taki on jest a do obecnego junaka zakładam silnik z m-10 który właśnie będę składał i powiedzmy w niewielkim stopniu unowocześniał.

a obecnie mam problem z prądem polegający na tym że podczas jazdy nagle mi wszystko gaśnie, ale to najprawdopodobniej wina instalacji.
Awatar użytkownika
Ozzy
Zwykły forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
Motocykl: DKW NZ 350-1
Lokalizacja: RJA/RZ
Kontakt:

Post autor: Ozzy »

Tomek a nie możesz zrobić sobie coś takiego

Obrazek

na pas zębaty i suche sprzęgło?
A co Twojej elektryki to już się nie będę wypowiadał, zrób to od początku jak Motór przykazał :D
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

ok wrzucam fotki junaka m-07 na dzien dzisiejszy
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Junak/M_07/87692

pozdrawiam
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Rzuciłem okiem na zdjęcia Junaka. Zawsze chciałem mieć M 07 ale z poczatku produkcji na półbębnach. :)
Sporo roboty przed Tobą. Widzę, że przedni błotnik to replika - jak to wyglada, pasuje?
Przednią lampa nie jest od Junaka, kierownica jest od M10.

Odnosnie wycieków to ja jednak stawiam na skrzynię biegów.
Jaki masz wałek sprzęgłowy? Z otworem czy bez?

Obrazek
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

silnik juz jest poskładany do kupy bo jest w 2 junaku oryginalny, jak złoże silnik z m10 to po prostu wymienie w tamtym trzeba tylko dekle wymienić na te z napisami bo ta są zeszlifowane.
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

ze wstępnych przymiarek to ta replika pasuje idealnie, co do lampy to kupiłem oryginalną z junaka i o dziwo okazała sie dokładnie taka sama tylko moja miała rozwierconą dziurę na sracyjkę ;/ więc teraz mam 2 co do wałka sprzęgłowego to nie pamiętam trochę dawno składałem silnik.
a kierownic mam obecnie z 5 z czego 3 do m10, 1 do siódemki i o dziwo nie wiem z kąt muszę się ojca zapytać 1 z junaka m07c taką jak widać na zdjęciu poniżej:
Obrazek
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
Awatar użytkownika
Ozzy
Zwykły forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: wtorek, 21 lipca 2009, 10:56
Motocykl: DKW NZ 350-1
Lokalizacja: RJA/RZ
Kontakt:

Post autor: Ozzy »

Ta butla przy tylnym amortyzatorze to podtlenek azotu?
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

hehe prędzej dwutlenek węgla ;p jak by sie junkers zabardzo napalił na jazde w terenie.
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Fajny ten Twój Junaczek.
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Tomblack pisze: co do lampy to kupiłem oryginalną z junaka i o dziwo okazała sie dokładnie taka sama tylko moja miała rozwierconą dziurę na sracyjkę ;/ więc teraz mam 2
Twoja lampa ze zdjęcia na PJ (o niej mówimy)

Jeśli nawet otwór pod stacyjkę jest rozwiercony (powinien być sześciokątny) to nie ma w niej podłużnych otworów do mocowania zasuwki.
Masz zjęcie lamy, którą kupiłeś?

Patrząc na zdjęcie zauważyłem jeszcze że korki lag i nakrętka pod pokrętłem amortyzatora skrętu są niewłaściwe, ogólnie wydaje mi się że (słabo widać) golenie i szklanki chromowane są z nowszej wersji.

Butla przy tym Junaku wyżej (zdjęcie widziałem na allegro) wypełniona była sprężonym powietrzem i służyła do pompowania kół.
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Tomblack »

tak w tej butli faktycznie było sprężone powietrze do pompowania kół na trasie.
a co do mojego junkersa to w tej lampie (ze zdjęcia z PJ) szczeliny do mocowania zasuwki są zaszpachlowane korki kupie nowe chromowane półokrągłe, a śrubę do amortyzatora skrętu dostałem ostatnio krótką od m07/przejściówki bo ta faktycznie jest z m10 fakt szklanki i golenie są takie jak w nowszych junakach ale niestety mam takie i nie mam kasy na inne < te z m07 mam zamotowane w 2 junaku a nie chce mi sie rozwalać jeszcze tamtego.>
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
Awatar użytkownika
Tomblack
Zwykły forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 20:46
Lokalizacja: Jarosław

Re: Junak & prądnica

Post autor: Tomblack »

przesyłam najnowsze zdjęcia mojego junaka:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Junak/M_07/87692" onclick="window.open(this.href);return false;
pokaż mi ręce a powiem Ci czym jeździsz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Weteran”