Shl M04 a Wfm......

Rycerze motocyklizmu.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Shl M04 a Wfm......

Post autor: dzidek »

Żeby rozgrzać trochę atmosferę forum więc pokropkowałem sobie w temacie, ale nie o to chodzi:P

Żeby rozgrzać trochę forum proponuję wątek dydaktyczny i oczekuję że ktoś do dyskusji dołaczy a może nas, mnie pouczy Jakie mianowicie są różnice pomiędzy niektórymi częsciami Shl M04, M05 a Wfm jakie cześci bez problemu możemy używać w obu, trzech modelach a gdzie są drobne różnice.
Ztego co wiem napewno są inne filtry ale nie pamietąm który do czego. W swojej czyt. tatowej suchej Eli był raz inny a po przejechaniu go przez memnie byl inny. Może znajdzie sie jakas fachura i nam przybliży trochę temat.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

Oj chyba nie, jesli chodzi o filtry to sie nie zgodzę
samą siateczką były w Wsk, w shl miałem okryte blachą z trójkątnymi otworami, różnica była w uchwycie zamkniecia filtra
w jednym byl wystajacy jakby precik
a w drugim tak jakby dwa trojkatne odstające kawalki blachy z otworów

nie wiem czy były stosowane zamiennie

ale tu nie chodzi o same filtry, a literatura tak oczywiscie ale wolę czytać foum:P
Wiedza dla ludu!!!!
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

Ruszać makówkami no bo w końcu musi któś rozwiązać ten spór.
Awatar użytkownika
Pietrek
Zwykły forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: czwartek, 23 lipca 2009, 20:56
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Pietrek »

Między filtrem w SHL 4 i SHL 5 nie było żadnej różnicy tak w jednym jak i w drugim funkcję ssania pełniła obrotowa tarcza zasłaniająca okienka wlotowe zabezpieczone siatką . filtr chociaż był blaszany był filtrem mokrym . Na siatkę należało nanosić olej i od czasu do czasu po jej zabrudzeniu ją myć. W WFM jak i w WSK filtr był identyczny nie stosowano już tarczy jedynie zasuwkę z blachy , w późniejszych modelach WSK , "dwuramowych" WFM i SHL M06 filtr umieszczono w puszce zakrywającej akumulator od strony silnika . Jeśli się mylę to tak czy siak temat jest otwarty 8)
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... hl_m05.htm
W 4 klasie szkoły podstawowej tłukłem się po polach identycznym .Kto wtedy mógł przypuszczać że teraz to jeździdło będzie na wagę złota . Na wyżej podanej stronie ktoś pisze z sentymentem że motorek jest polski ., Z tego co mi wiadomo nic nie mieliśmy co by było nasza rodzimą myślą techniczną . Każdy jeden jednoślad był zerżnięty z czegoś co już jeździło w europie:DKWRT125T ... DKW RT175 VS a może to oni od nas zerżneli ? :roll:
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

temat mialbyć poświęcony ogolnie wszystkim częściom a zszedł na filtry

a i nadal nie zgadzam sie z przedmowcami otóż wfm nie miała filtra takiego jak w wuesce, (chyba że ostatnie modele) ponieważ pierwsze wuesci miały cylindry gazniki i tak to też filtry itd, takie jak w wuefemkach

nawet na tej stronie na którą sie powolujesz wfm jest z malym filtrem.
czekamy na dyskusję Pozdrawiam
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Więcej podobieńst ma SHL M05 do WFM-ka z pierwszych lat produkcji.
Przednie zawieszenie jest takie samo, nie wiem czy koła?

WFM z 1955r

Obrazek
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

no właśnie nie wiem jak M05 ale w M04 a Wfm były róznice (tak mi kiedyś któś mówił). Pamiętam tylko że braki w szprychach ojciec uzupełniał wefemką.

Najciekawsze że są to polskie motocykle a tak naprawde nikt jeszcze w tym temacie nie napisał konkretów.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

Gienek zgadza się myślę że każdy to zauważył ale diabeł tkwi w szczegółach, choćby filtr, albo ja spotkałem się na allegro z dwoma rodzajami kraników przesuwanych, no i czy te dwa typy były stosowane w jednym modelu czy w dwoch a może trzech heheee.
Awatar użytkownika
Wiesiek222
Zwykły forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 15:12
Motocykl: XV 750 Virago
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: Wiesiek222 »

W silnikach a dokładniej w zapłonie było kilka różnic ( jeśli się nie mylę).
Chodzi mi o młoteczek. W jednym silniku spotkałem się z młoteczkiem w kształcie litery L, w innym był on prosty i mocowany w inny sposób...
(Jeden silnik pochodził z WSK, drugi z WFM)
weteran125
Zwykły forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 13 września 2009, 10:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: weteran125 »

Odnośnie silnika to są jeszcze widoczne z zewnątrz różnice a mianowicie; w silniku SHL brak jest gwintowanego otworu do przykręcenia osłony łańcucha (osłonę mocuje się tylko do dekielka zakrywającego zębatkę). Ponadto nie ma również wglębienia w lewym karterze tuż pod polem numerowym. Wracająć do filtrów powietrza w SHL spotyka sie również czechosłowackie gażniki Ikov, których filtr ma przednią część wykonaną jako odlew ze stopu aluminium. Wewnatrz silnika też można się dopatrzyć się różnic, choćby w skrzyni biegów. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że sa identyczne po dokonaniu pomiarów wyjdą dość znaczne różnice.
W literaturze dopatrzyłem sie również innego przełożenia wał-sprzęgło, choć w mojej SHL jest identyczne jak w WFM. Być może ktoś wcześniej wymienił.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

ostatnio w łukowie była chyba jakaś weteranowa impreza. i jak udała się?
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Tak dla formalności silnik z pierwszych WFM-ek tak wygląda:
karter ma jeszcze te dwa żeberka pod cylindrem tak jak w SHL

Obrazek

Dzidek pyta o elementy, które są takie same w WFM i SHL
Znawcą tego tematu nie jestem ale wydaje mi się że puszka narzędziowa, przełącznik świateł są takie same, ciekawe czy przedni błotnik jest taki sam?
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

no właśnie chodzi mi o to jakie części z Wfm możemy śmiało zastosować w remontowanej shl, bez obawy ze zostana rozpoznane jako nie oryginalne..
Żaba puszka(jezeli starsza wfm) sie zgadza kartery tyż.
No ale przydalby sie jakis ktuś kto by nas totalnie oswiecił.
weteran125
Zwykły forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 13 września 2009, 10:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: weteran125 »

O różnicach pomiędzy SHL M04 a WFM można długo sie rozpisywać. Natomiast o identycznych częściach bądż do złudzenia podobnych krócej, gdyz jest tego dużo, dużo mniej i głównie z pierwszego wypustu WFM, właśnie takiej jak ma Żaba. Należy również zauważyć, że SHL-M04 różniły się miedzy sobą, tj w zależności od roku produkcji i miejsca wyprodukowania (Kielce, Warszawa). Do wersji warszawskiej pasuje jeszcze tylna lampka tz łezka. Kielecka ma popularnie zwagego nochala czyli jest troche większa i dłuższa. Można tez do warszawskiej załozyć rolgaz z pierścieniem niedzielonym i gumami z wzorem przeciągniętej kratki. Z powodzeniem można zapożyczyć korek zbiornika paliwa, choc prawdopodobnie do 53 r wychodziły korki bez miarki na olej. Z drobiazgów moga jeszcze pasować klamerki do przykręcenia zbiornika paliwa no i by było jak w oryginale filcowe podkładki. Najlepiej by było gdybyś naocznie porównał sobie te dwa modele. Ja mam SHL z 54 r i WSK z 1960 r (kilkoma szczególami różni sie od WFM). Gdy bedziesz w Łukowie to zapraszam.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

Z chęcią bym skorzystał.

A teraz jeszcze jedno pytanie

Czy ktoś się orientuje róznicami w lampie przedniej??
marka klosza wymiary?? i inne otwory na kable?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Weteran”