Teraz jest środa, 23 maja 2018, 08:05
Full Width Fixed Width

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Shl M04 a Wfm......
PostNapisane: czwartek, 24 września 2009, 21:16 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Żeby rozgrzać trochę atmosferę forum więc pokropkowałem sobie w temacie, ale nie o to chodzi:P

Żeby rozgrzać trochę forum proponuję wątek dydaktyczny i oczekuję że ktoś do dyskusji dołaczy a może nas, mnie pouczy Jakie mianowicie są różnice pomiędzy niektórymi częsciami Shl M04, M05 a Wfm jakie cześci bez problemu możemy używać w obu, trzech modelach a gdzie są drobne różnice.
Ztego co wiem napewno są inne filtry ale nie pamietąm który do czego. W swojej czyt. tatowej suchej Eli był raz inny a po przejechaniu go przez memnie byl inny. Może znajdzie sie jakas fachura i nam przybliży trochę temat.


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 25 września 2009, 00:24 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 20 sierpnia 2009, 16:22
Posty: 27
Lokalizacja: Stare Chojno
M04 i M05 miały chyba takie same filtry poktyte siateczką, natomiast filtr w WFM M06 miał osłonę przykręcaną na motylka, dookoła niego byly trójkątne otwory wlotowe, a dopiero pod tym siateczka filtrująca.

aż takim znawcą to nie jestem :wink: , ale sugeruję się książką "Polskie Motocykle 1946-1985"

_________________
...cztery koła poruszają ciało, dwa, poruszają duszę...


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 25 września 2009, 10:23 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Oj chyba nie, jesli chodzi o filtry to sie nie zgodzę
samą siateczką były w Wsk, w shl miałem okryte blachą z trójkątnymi otworami, różnica była w uchwycie zamkniecia filtra
w jednym byl wystajacy jakby precik
a w drugim tak jakby dwa trojkatne odstające kawalki blachy z otworów

nie wiem czy były stosowane zamiennie

ale tu nie chodzi o same filtry, a literatura tak oczywiscie ale wolę czytać foum:P
Wiedza dla ludu!!!!


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 25 września 2009, 12:12 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 20 sierpnia 2009, 16:22
Posty: 27
Lokalizacja: Stare Chojno
hmm, to już sam nie wiem... M 04 oglądałem ostatnio za Zlocie Motocykli WSK i innych w Świdniku tego roku i jestem święcie przekonany, że miała filtr z samą siateczką...no ale sprzeczał się nie będę :wink:

WSK nigdy nie miały takiego filtra tylko pierwsze modele WFM, bo już późniejsze miały puszkę z filtrem w środku.

Podstawową różnicą pomiędzy M04 a M05 był przedni widelec teleskopowy(bez tłumienia olejowego) stosowany później w WFM.

_________________
...cztery koła poruszają ciało, dwa, poruszają duszę...


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 25 września 2009, 17:58 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Ruszać makówkami no bo w końcu musi któś rozwiązać ten spór.


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 września 2009, 08:32 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2009, 20:56
Posty: 35
Lokalizacja: Kraśnik
Między filtrem w SHL 4 i SHL 5 nie było żadnej różnicy tak w jednym jak i w drugim funkcję ssania pełniła obrotowa tarcza zasłaniająca okienka wlotowe zabezpieczone siatką . filtr chociaż był blaszany był filtrem mokrym . Na siatkę należało nanosić olej i od czasu do czasu po jej zabrudzeniu ją myć. W WFM jak i w WSK filtr był identyczny nie stosowano już tarczy jedynie zasuwkę z blachy , w późniejszych modelach WSK , "dwuramowych" WFM i SHL M06 filtr umieszczono w puszce zakrywającej akumulator od strony silnika . Jeśli się mylę to tak czy siak temat jest otwarty 8)
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... hl_m05.htm
W 4 klasie szkoły podstawowej tłukłem się po polach identycznym .Kto wtedy mógł przypuszczać że teraz to jeździdło będzie na wagę złota . Na wyżej podanej stronie ktoś pisze z sentymentem że motorek jest polski ., Z tego co mi wiadomo nic nie mieliśmy co by było nasza rodzimą myślą techniczną . Każdy jeden jednoślad był zerżnięty z czegoś co już jeździło w europie:DKWRT125T ... DKW RT175 VS a może to oni od nas zerżneli ? :roll:


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 września 2009, 14:39 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
temat mialbyć poświęcony ogolnie wszystkim częściom a zszedł na filtry

a i nadal nie zgadzam sie z przedmowcami otóż wfm nie miała filtra takiego jak w wuesce, (chyba że ostatnie modele) ponieważ pierwsze wuesci miały cylindry gazniki i tak to też filtry itd, takie jak w wuefemkach

nawet na tej stronie na którą sie powolujesz wfm jest z malym filtrem.
czekamy na dyskusję Pozdrawiam


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 września 2009, 19:38 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Posty: 1341
Lokalizacja: gm. Narol
Więcej podobieńst ma SHL M05 do WFM-ka z pierwszych lat produkcji.
Przednie zawieszenie jest takie samo, nie wiem czy koła?

WFM z 1955r

Obrazek


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 września 2009, 21:09 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
no właśnie nie wiem jak M05 ale w M04 a Wfm były róznice (tak mi kiedyś któś mówił). Pamiętam tylko że braki w szprychach ojciec uzupełniał wefemką.

Najciekawsze że są to polskie motocykle a tak naprawde nikt jeszcze w tym temacie nie napisał konkretów.


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 września 2009, 21:40 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 20 sierpnia 2009, 16:22
Posty: 27
Lokalizacja: Stare Chojno
różnice i to ogromne...M04 miała przód trapezowy, tył sztywny. WFM przód teleskopy, tył wachacz wleczony i amortyzatory z tłumieniem olejowym. Silnik prawie ten sam, tylko w WFM miał trochę większy stopień sprężania. Różnice także w gaźnikach... M04 miała importowanago Amala a WFM już krajowego G-16.
Faktycznie, szprychy się nadawały bo oba te motocykle 'stały' na 19".

_________________
...cztery koła poruszają ciało, dwa, poruszają duszę...


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 września 2009, 21:55 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Gienek zgadza się myślę że każdy to zauważył ale diabeł tkwi w szczegółach, choćby filtr, albo ja spotkałem się na allegro z dwoma rodzajami kraników przesuwanych, no i czy te dwa typy były stosowane w jednym modelu czy w dwoch a może trzech heheee.


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 30 września 2009, 15:33 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 listopada 2008, 15:12
Posty: 72
Lokalizacja: Szczebrzeszyn
Motocykl: XV 750 Virago
W silnikach a dokładniej w zapłonie było kilka różnic ( jeśli się nie mylę).
Chodzi mi o młoteczek. W jednym silniku spotkałem się z młoteczkiem w kształcie litery L, w innym był on prosty i mocowany w inny sposób...
(Jeden silnik pochodził z WSK, drugi z WFM)


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 30 września 2009, 22:56 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): niedziela, 13 września 2009, 10:21
Posty: 11
Lokalizacja: Łuków
Odnośnie silnika to są jeszcze widoczne z zewnątrz różnice a mianowicie; w silniku SHL brak jest gwintowanego otworu do przykręcenia osłony łańcucha (osłonę mocuje się tylko do dekielka zakrywającego zębatkę). Ponadto nie ma również wglębienia w lewym karterze tuż pod polem numerowym. Wracająć do filtrów powietrza w SHL spotyka sie również czechosłowackie gażniki Ikov, których filtr ma przednią część wykonaną jako odlew ze stopu aluminium. Wewnatrz silnika też można się dopatrzyć się różnic, choćby w skrzyni biegów. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że sa identyczne po dokonaniu pomiarów wyjdą dość znaczne różnice.
W literaturze dopatrzyłem sie również innego przełożenia wał-sprzęgło, choć w mojej SHL jest identyczne jak w WFM. Być może ktoś wcześniej wymienił.


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 17:35 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
ostatnio w łukowie była chyba jakaś weteranowa impreza. i jak udała się?


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 1 października 2009, 22:30 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Posty: 1341
Lokalizacja: gm. Narol
Tak dla formalności silnik z pierwszych WFM-ek tak wygląda:
karter ma jeszcze te dwa żeberka pod cylindrem tak jak w SHL

Obrazek

Dzidek pyta o elementy, które są takie same w WFM i SHL
Znawcą tego tematu nie jestem ale wydaje mi się że puszka narzędziowa, przełącznik świateł są takie same, ciekawe czy przedni błotnik jest taki sam?


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB  © 2000, 2007 phpBB Group www.forumimages.co.uk
EkipaUsuń ciasteczka • Strefa czasowa: UTC + 1
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL