Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 02:11
Full Width Fixed Width

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: szczegóły pomiędzy bmw r-71 a m-72
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 11:43 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
ostatnio przeglądając allegro zaczełem sie interesowac czym naprawdę różni się bmw od emki(lub na odwrot)...........czy to są szczegóły?
dla tego udalem sie tu na forum..... myslę ze napewno ktuś sie znajdzie co czaji bazę.........myśle że jest to ciekawy temat..........przynajmniej dla mnie :twisted:


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 12:28 
ooo ktoś w końu zainteresowany emka :)

Już od kilku lat przerabiam temat wojennej emki i tym podobych co kiedy i takie tam. Jest do bardzo trudne bo rosjanie nie posiadaja tak konkretnej literatury jaka maja niemieckie motocykle - w emke wiekszosc rzeczy trzeba dochodzić samemu po katalogach, które są kiepskiej jakosci i czesto nie przedstawiają rzeczywistości, starych fotografiach i tym podobnych. Niemiecy konstruktorzy zostawili rosjadnów daleko w tyle publikując super ksiazki i katalogi z których łatwo można wyczytać co i kiedy się zmieniło (oczywiście nie wszystko ale większość).

BMW R-71 były produkowane w latach 1938-1941 - całkowita liczba powstałych motocykli 3458.
Z M-72 wygląda to tak 1941 - ? (około 1960) - dokładan liczba wyprodukowanych motocykli nie jest znana - ale jest straznie duża :wink:

Przechodząc dalej wszyscy wiemy, że na mocy paktu Ribbentrop-Mołotow rosyjscy konstruktorzy otrzymali kilka egzemplarzy motocykli BMW R71, które zostały rozebrane na części pierwsze, pomierzone itp i z tych informacji przystąpiono do produkcji motocykla M-72.
Pierwsze modele M-72 na pierwszy rzut oka nie różniły sie za wiele ale jak wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" i chcąc przypatrzeć sie dokładniej wszystkiemu to różnice są naprawde spore (nie uwględniajac tu materiałów, jakości odlewów i obróbki materiałów).

Napisz o jakie dokładnie różnice Ci chodzi, pomiedzy BMW a pierwszym modelem M-72 czy M-72K, M-72M, M-72N - bo emki są różne
:wink:


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 14:54 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
interesuje mnie tylko jak np.........poznać dobrze przerobioną emkę na BMW....poznać że to nie BMW
napewno sa jakieś rzeczy które można zauwarzyć.i które są przerabiane.......
słyszałem o gościu który tak przerabia emki ze trudno rozpoznać....


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 14:56 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
wogle wczesniej jakos nie wiedzialem ze az tyle jest modeli................emki
tylko ze starszy i mlodszy model cos tam cos z blotnikami................i to wszystko mojej wiedzy.....


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 18:08 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Posty: 1341
Lokalizacja: gm. Narol
Mam fotkę takiej stylizowanej emki na BMW :wink:
Obrazek

Dzięki tak przerobionym emkom pewnie R 71 jest więcej niż ich wyprodukowano :wink:


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 19:00 
hm... rozpoznać dobrze przerobioną emke od bmw

Jeśli chodzi o nadwoziie to np. rama (odkówka, inne mocowanie sygnału, nosek), półki przedniego zawieszenia, z elektryki - lampa, prądnica itd.
A jeśli przyjżysz sie motocyklowi bliżej to patrz na sygnowania np. na bloku, skrzyni suwakach :wink:

Na zdjęciu któe przedstawił Żaba odrazu rzuca sie w oczy zbiornik i wózek boczny - myśle że przerabianie emki na bmw nie ma sensu choć zwolenników tego typu robót jest bardzo dużo.


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 22:17 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
dzieki....za odp........teraz bedzie mnie juz trudniej nabrać.....


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2008, 22:20 
nie ma problemu, jak cos to pytaj akurat w tym temacie czyje sie mocny :wink:


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2008, 23:59 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
jeszcze....mam jedno zapytanie...........wczesniej rozpoznales ze na naszej emce......fot wyzej od Żaby.........ze widac po zbiorniku.....a konkretnie jaki szczegol zbiornika .kształt? to samo pytanie dotyczy ...kosza....i jeszcze jedno pytanie...........z racji tego że ten temat siedzi mi cały czas w głowie przegladam fotki i zauwaylem ze jedne beemki maja.....puszke narzedziowa na zbiorniku..a inne nie.........jak to jest czy beemka tez miala jakies podtypy..typu np r-71k czy r 71 m.........czy poprostu w starszej wersji byla puszka narzedziowa a w nowszej nie..lub na odwrót.....
a jak juz tu pisze te pi......to jeszcze mi sie nasuwa cos..........
sygnowania na bloku silnika..jaka jest róznica..........bo pisales wyzej ze cus jest......Pozdrawiam


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 19 lutego 2008, 08:37 
To tak, zbiornik w bmw był mniejszy coś koło 14 litrów a emkowy dużo wiekszy bo aż 22 litry, a kosz który posida emka na zdjęciu Żaby jest na drążku skrętnym - bmw miało tylko sztywne.

Jeśli chodzi Ci o skrzynke narzędziową w baku to wszytkie motocy ją miały - zarówno bmw jak i emki.

W bloku silnika jest kilka różnic, nie tylko sygnatura. Starych sygnowań bylo kiilka. A posidasz jakiś stary blok ?


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 13:59 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
nie .......nie posiadam zadnego ....bloku
a jezeli chodzi o okrycia siedzeń czy w m 72 od samego początku byly okrycia gumowe takie jak w nowszych ruskach.......?
i druga sprawa.....czy w beemkach na tylnim siedzeniu byl inny trzymak dla pasazera......a moze nawet caly stelaz resorujacy tylniego siedzenia byl rozniacy sie...
prawie jak BMW..........

Obrazek


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 14:01 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
w gruncie rzeczy ladny motocykl........


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 17:23 
Piersze siedzenia kształtem były takie same jak te w innych ruskach tylko posiadały inny wzorek.
Jeśli chodzi o tylne siedzenie to zarówno w bmw i m-72 zawsze posiadły uchwyt dla pasażera, co do tylnego siedzenia to pierwsze emki miały siedzenia na 2 sprężynkach :wink:


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2008, 15:57 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2007, 12:36
Posty: 259
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
ostatnio nabylem siedzonko tylnie do rusa......ale wzorek gumy jest dosyć rzadki.................i pytanie do Irbita............skąd ta grafika........byly one montowane w rusach typu kaska or dniepr? a moze to wlasnie.........jakas gumka z emy......... Obrazek


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2008, 21:06 
Siedzenie pochodzi z emki, gumy można przekładać wiec bez problemu nada się też do kaśki, dniepra i urala. Akuratnie ta guma pochodzi z polskich zakładów WZM które robiły części zamienne do emek - jeźdzących w milicji i polskim wojsku - produkcja lata 50 :wink:


  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB  © 2000, 2007 phpBB Group www.forumimages.co.uk
EkipaUsuń ciasteczka • Strefa czasowa: UTC + 1
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL