Polerowanie Aluminium

Serwis, naprawa, tunning, customizing.
Tado_87

Polerowanie Aluminium

Post autor: Tado_87 »

Witam wszystkich, Zajmuję się polerowaniem aluminium na tzw. LUSTRO. Kontakt. tel 791-340-847, RADYMNO Obrazek
czarnobyl

Post autor: czarnobyl »

Hej a jak to zabezpieczasz przed utlenianiem???/
Swato

Post autor: Swato »

witam ile Ci zajmuje takie wypolerowanie silnika??? i wiesz moze czym najszybciej wypolerowac cylinder i głowice??? bo ja tez duzo czesci juz wypolerowałem i przyłanczam sie do pytania kolegi powyzej...
Awatar użytkownika
BART
Zwykły forumowicz
Posty: 209
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2008, 17:29
Motocykl: CBR 1100 xx , Honda XL 600 R, WSK 175
Lokalizacja: Łaszczów/Zamość

Post autor: BART »

Moim zdaniem kolega się nie przyzna , tajemnica zawodowa :) , a jak uchronić ? co jakis czas odświerzyć pastą do aluminium
Motocykl = życie
Swato

Post autor: Swato »

Ochrona przed utlenianiem, podobno skuteczna to mycie z raz w tygodniu woda z mydlem i szczotka ryzowa miekka i bedzie swiecic jak ta lala :shock: a co miesiac pasta polerska jak kolega wyzej napisał :wink:
Żaba
Zwykły forumowicz
Posty: 1341
Rejestracja: wtorek, 20 lutego 2007, 22:06
Lokalizacja: gm. Narol

Post autor: Żaba »

Jestem przeciwnikiem polerowania aluminium w weteranach (chyba że fabrycznie element był polerowany)
Kolega Marek na widok wypolerowanego silnika ma nawet odruchy wymiotne...
Nie wszystko złoto co się świeci.
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

A czy ktoś polerował cosik takimi jakimis metalowymi wełnami co są na allegro...?
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

To "coś" to jest do zdzierania aluminium.
Polerkę robi się czymś innym Dzidek.

W weteranie też jestem przeciwnikiem polerki.
W innych jestem ZA bo ładnie to wygląda. 8)
henio12323

Post autor: henio12323 »

ta wata metalowa :D druciana czy jak tam sie nazywa jest dobra do gruntownego oczysczania aluminium... np jeżeli masz aluminiowe felgi i nie polerowane to super tym sie czysci. ale to zostawia drobne ryski wiec samo sobą nie spoleruje na lustro ;D ale felgi szprychy elementy silnika super czysci. jeżeli nawet nie masz silnika na lustro i nie chcesz polerowac to tą watą mozna łatwo i szybko usunąc powłoke która utleniła aluminium. wtedy silniczek równiez ładnie wygląda :D
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

Dzięki za info...pytałem z ciekawości..
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Wstępna obróbka czym kolwiek (papier,krążki metalizowane,,ściernice do alu itp) ,by zedrzeć wierzchnią warstwę z wżerami.
Potem troszkę więcej roboty.
Papier wodny 240,320,50,800,1200.
Trzeba ciut się przyłożyć bo potem grubszych rys pastą nie dotrzemy.
A pasta?
Past jest wiele na rynku poczynając od Automaxa po lepsze.
A jakie ?
Osobiście używam niemieckiej Autosol ale polskie też są znakomite.
Google Waszym przyjacielem.
A jak?
Albo ręcznie albo maszynowo czyli filc na wiertarkę i ogień.
Z tym ogniem bym nie przesadzał bo to zależy od danej pasty.
Czasami pasta pod wpływem temperatury przypala się i odbarwia aluminium.
Efekt pracy zawsze zależy od Waszego serca włożonego w tą pracę.
Cierpliwość Waszym przyjacielem.
A jak zabezpieczyć potem wypolerowaną powłokę ?
Są lakiery bezbarwne ale po jego wyschnięciu psują efekt.
Bart dobrze pisze.
Co jakiś czas przelecieć znów pastą przed zlotem i jest git.
henio12323

Post autor: henio12323 »

Dobre podsumowanie :D jednym słowem duuuzo cięzkiej pracy :)
co do tych papierów to zależy jaka powierzchnia ja jak polerowałem kawałek dekielka od przekładki w skuterze to miałem w miare dobrą powierzchnie ale najpierw papier cos koło 200 tam gdzie grubsze wżery potem wodnym chyba od 800 zaczynałem po 2000 konczyłem :) potem samo polerowanie to juz formalnosc :D 2 razy przelecialem krązkiem do polerowania na wiertarce i lusterko
Awatar użytkownika
dzidek
Zwykły forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: środa, 18 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: dzidek »

ja swój polerowany silnik w wieprzu czyściłem co jakiś czas skórą naturalną stroną zamszową.. i czyściło się nieźle i efektownie
Awatar użytkownika
Pietrek
Zwykły forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: czwartek, 23 lipca 2009, 20:56
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Pietrek »

Najszybciej aluminium poleruje się kwasem fluorowodorowym ale to tak tylko piszę to jako ciekawostkę . Sam tego nie polecam nawet jeśli ktoś ma do niego dojście zbyt silna trucizna i niebezpieczna ciecz sama w sobie. Ale faktem jest ze wypolerowanie takiego silnika do junaka to kwestia kilku do kilkunastu minut. Stosowany był w przemyśle w masowej produkcji> wanny do kąpieli wykonane były z drewna modrzewiowego lub kamionki. Tak polerowano już w latach międzywojennych chociaż nie jestem pewny czy nadal się go nie stosuje.
Awatar użytkownika
Fido
Zwykły forumowicz
Posty: 2231
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 10:49
Motocykl: Ten ze zdjęcia
Lokalizacja: ULH
Kontakt:

Post autor: Fido »

Chyba chodzi ci raczej o czyszczenie alu z tlenku by wydobyć jego naturalny i świeży kolor jak prosto z odlewu.
Polerka ma za zadanie wyrównanie wżerów,dołków,nierówności itp i doprowadzenie powierzchni aluminium do jak najgładszej powierzchni.
Kwas tego nie zrobi Pietrek i z deka pomyliłeś pojęcia się mi zdaje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat”