Jaki olej????

Serwis, naprawa, tunning, customizing.
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Jaki olej????

Post autor: Piter »

Cześć mam zamiar zmienić olej w swojej Kawie i troche borykam sie z kwestią wybory firmy. Nie wiem jaki byłby najlepszy. Macie może jakieś propozycje?
Zgrywus
Zwykły forumowicz
Posty: 804
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 09:38
Motocykl: GL 1200, M-72 ruska rzeźba w niemieckim betonie
Lokalizacja: 50º27’13” 23º25’11”

:)

Post autor: Zgrywus »

- po jakim przebiegu silnik ?
- czy slinik byl juz rozbierany ?
- trzyma cisnienie oleju itp ?
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Post autor: Piter »

przebieg to ok 53000 mil czyli jakieś 80 000 rozbierany z tego co wiem to nie był a ciśnienie niby trzyma. według mnie to w grę wchodzi jakiś półsyntetyk bo napewno nie pełny syntetyk.
Zgrywus
Zwykły forumowicz
Posty: 804
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 09:38
Motocykl: GL 1200, M-72 ruska rzeźba w niemieckim betonie
Lokalizacja: 50º27’13” 23º25’11”

:)

Post autor: Zgrywus »

zgadza sie półsyntetyk ---
sprawdził bym jaki proponuje producent i do takowego dopasował bym jakiś własnie z gr. półsyntetyków - w Tomaszowie Lub jest hurt gdzie pracuje nasz kolega Tosiek firma zwie sie chyba Filtron czy jakoś tak - dla motocyklistów ma spore upusty warto ich odwiedzic :)
icecube4

Post autor: icecube4 »

Moim zdaniem nie ma juz różnicy co zalejesz ważne aby był motocyklowy na twoim miejscu kupiłbym najtańszy :)
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Post autor: Piter »

U Tośka byłem właśnie w sobotę (nie było go wtedy) i chłopaki proponowali mi jakiś olej typu NO NAME za 23 zł ale wydaje mi się że może lepiej dołożyć nawet 10 i kupić coś lepszego. Nawet i filterek od razu mieli :)
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Post autor: Piter »

Aha z kolej do starego pudło może szkoda lać dobry olej żeby mi moto się nie zdziwiło :shock: :)
Zgrywus
Zwykły forumowicz
Posty: 804
Rejestracja: niedziela, 18 lutego 2007, 09:38
Motocykl: GL 1200, M-72 ruska rzeźba w niemieckim betonie
Lokalizacja: 50º27’13” 23º25’11”

:)

Post autor: Zgrywus »

... stary nie stary mi to bybyło szkod silnika i nie lał bym byle czego, jesli nie bierze Ci oleju np 1 L na 100 km, to zalej coś sensownego tak jak wyzej pisałem :)
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Post autor: Piter »

i pewnie tak zrobie szkoda kasy na tandetę
ariadna111

Post autor: ariadna111 »

Znowu się wtrące w technicznym, ale bazując na moich doświadczeniach z Hanią (czyt Hondą) to... jeśli ma być coś dobrego, super hiper wówczas polecam olej MOTUL. Jednocześnie zaznaczę, że nie wiem czy w ofercie są do motocykli (jednak moja intuicja podpowiada mi, że tak) oraz to, że cena z pewnością nie zachwyci bo jakość to już inna bajka. Z własnego doświadczenia wiem, że olej jest bardzo ważny i jak ktoś mi wmawia (a i tacy się zdarzają), że jeśli wylewam przy zmianie olej czarny jak smoła to jest źle, wówczas rozmowę uważam za zakończoną.
Swojego czasu wymieniałam też olej w skrzyni, chociaż jak niektórzy twierdzą tam się nie zużywa :roll: , ja wymieniłam. Sugerowano mi, że marka i klasa oleju nie ma większego znaczenia oby był to olej z w miarę normalnym indeksem dolnym (np.10w40). Wymieniłam na olej MTF nówka, sztuka dostępny tylko w serwisach Hondy cena 1litra lekko ugina kolana ale porównując skrzynię w mojej Hance a skrzynie zalane normalnym olejem silnikowym, stwierdzam że klasa, marka, miejsce produkcji oleju ma ogromne znaczenie.

Kurde rozpisałam się, żesz :?
Marek

Post autor: Marek »

W ub. roku jeździłem na półsyntetycznym Motulu 5100. Nie mam zastrzeżeń. W tym roku wracam do syntetyka (tym razem Shell). Porównam i opowiem.
Piter
Zwykły forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: piątek, 16 marca 2007, 20:36
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Tomaszów Lub
Kontakt:

Post autor: Piter »

A teraz pytanko: jak moto jest z 87 roku to może lepiej zalać mineralny olej niż półsyntetyk? silnik wprawdzie nigdzie nie przecieka ale może mineralny do takiego starego sprzeta będzie bardziej odpowiedni?? i w ogóle co myślicie o marce AGIP??
Marek

Post autor: Marek »

Mój sprzęt jest jeszcze starszy, ma 80 tys. km. Bez przesady, jeżeli pali więcej benzyny niż oleju - lej pół- albo syntetyk. Minerał jest dla totalnych złomów.
ariadna111

Post autor: ariadna111 »

Piter pisze:A teraz pytanko: jak moto jest z 87 roku to może lepiej zalać mineralny olej niż półsyntetyk? silnik wprawdzie nigdzie nie przecieka ale może mineralny do takiego starego sprzeta będzie bardziej odpowiedni?? i w ogóle co myślicie o marce AGIP??
Na minerałkę to zawsze możesz przeskoczyć, a w drugą stronę czyli z minerałki na wyższy to już nie jest tak różowo. Moim zdaniem jeśli nie zostawiasz za sobą siwych chmur, a olej nie ubywa szybciej jak benzyna to nie należy kombinować lać dobry półsyntetyk (np. ja mam zaufanie jeszcze do Mobila) i hulać :)
Awatar użytkownika
sebus00
Zwykły forumowicz
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 marca 2007, 19:19
Motocykl: Honda VTR 1000 FireStorm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sebus00 »

Oj Piter zalej sobie Castrola jak ja R4,,, podobno sprzet od 0-200 idzie szybciej
o 0,3sek. niezly schiz by tak reklamować olej <lol>
ale coż to pełny syntetyk, 200ml na 2500km mi wzięło,
pewnie przezto że czasem przycisnę .. 8) 8) 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat”