Teraz jest niedziela, 29 marca 2020, 04:23
Full Width Fixed Width

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2007, 11:07 
Temat "jaki olej..?" zawsze na każdym forum (zwłaszcza samochodowych) wywołuje podobne reakcje... tylko dlaczego??? Ciężko mi to zrozumieć..


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2007, 12:06 
Offline
Zwykły forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2007, 21:31
Posty: 77
Lokalizacja: LKS / WE
[quote="Piter"]Gdybym wiedział że kwestia doboru oleju wywoła tyle ekscesów to bym nic nie pisał na ten temat :? mam nadzieję że w końcu dojdziecie do porozumienia i przy ewentualnym spotkaniu wypijecie po lampce półsyntetyka żeby przepłukać gardła 8)
/quote]

mysle, ze po lampce polsyntetyka i mineralnego :) a pozniej czyms mocniejszym oczyscimy zoladki :)

_________________
Pozdrawiam

mazi
Junak 500ccm
Yamaha XJ600S Diversion
Yamaha XT600


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2007, 18:48 
Wypijemy za zdrowie naszych klekoczących maszyn. :)

Swoją dosadnie wyrażoną opinię właśnie opieram na przeczytanych tekstach, opiniach innych motonitów i znajomych. Ale to co napisałem to faktycznie cytat z mechanika, którego przy okazji wymiany napinaczy poprosiłem o ocenę stanu silnika.

Okazało się, że mój silnik - pomijając walące niewiadomo co - jest ok (luzy między tłokiem a cyl. nominalne, ślady fabrycznego chonowania, trochę starte dźwigienki), a na pytanie o olej (bo też, biorąc pod uwagę duży przebieg, zastanawiałem sie nad zmianą) - odradził minerał. Cytat: "na mineralny można będzie się przesiąść może za natępne 100 tys km, jak już będzie brał".

Szczerze, w żadnych oficjalnych opisach, ani etykietach minerałów nie znalazłem sentencji: "odkłada się w postaci nagaru i osadu cennego dla każdego wyeksploatowanego silnika". I zdziwiłbym się, gdybym taką znalazł. :) Marketing sobie, a mechanicy sobie. Na pytanie, który olej uszczelnia silnik lepiej zawszę słyszę (czytam) - mineralny.

Wiadomo, że najważniejszą przewagą syntetyków jest stabilność ich lepkości w funkcji temperatury. Z tego nie wynika jeszcze, że minerał można lać tylko do starych motocykli. Ale owa stabilność zmniejsza ryzyko, że wykorzystując maksimum możliwości maszyny zerwiesz film olejowy.

W moim intruzie prawdopodobnie przczyną zatarcia było gapiostwo któregoś właściciela, ale mogłoby dojść do tego także, gdyby testował on motocykl na np. prędkość maksymalną mając w silniku olej mineralny, który w zbyt wysokiej temperaturze (w warunkach, do których konstruktorzy intruza nie projektowali) zamienia się w wodę. Wtedy najbliższe palącej się mieszance części ruchome przestałyby być smarowane (kiedy minerał przestaje już być olejem? w 140 - 160 st. C?).

Dlaczego więc piszę, że minerał jest dla silników w złym stanie? Bo wiedząc, że mam taki silnik na pewno nie będę testował go na wytrzymałość. Mogę zalać mineralny. I tak nie doprowadzę maszyny do stanu, w którym różnice między syntetykiem a minerałem będą miały radykalne znaczenie.

A dlaczego leję półsyntetyk a nie minerał? Bo mam jeszcze drugi, niezatarty sworzeń, w drugim cylindrze <żarcik taki>.


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2007, 22:34 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2007, 18:41
Posty: 162
Lokalizacja: Zamość
może i ja ponownie włączę się do dyskusji

generalnie motocykle ,a ich silniki z lat 80 były projektowane i testowane , eksploatowane na olejach mineralnych ponieważ w tych latach oleje syntetyczne i półsyntetyczne nie były produkowane , dopiero w latach 90 pojawiły się oleje syntetyczne i półsyntetyczne i również w motocyklach znalazły zastosowanie , i nie prawdą jest , że dobry olej mineralny dobrej klasy i firmy , może zaszkodzić waszym motocyklom. tak samo dobrze smaruje i myje wnętrze silnika starej generacji jak półsyntetyk w silniku

powtarzam po raz kolejny do motocykli stosujcie oleje z firm które produkują oleje wyłącznie do motocykli , nie produkują olei do samochodów i innych urządzeń. co pozwala tym firmom osiągnąć najwyższą jakość olei motocyklowych

Jacek


 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 18 kwietnia 2007, 06:50 
Jeszcze taka drobna uwaga że "dzisiejsze" oleje są robione bardziej pod kątem ekologi niż ochrony silnika... a do tego żadna firma się przecież nie przyzna.. Ale takie czasy..


  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 23 kwietnia 2007, 07:45 
Jestem obecnie na wymianie oleju więc podzielę się swoimi ustaleniami i wątpliwościami. Filtron w Tomaszowie znajduje w swojej bazie, jako zalecane do mojego moto, 10w/40, 15w/40 oraz 15w/50, pewnie wszystkie są dobre, ale rozrzut wydaje się spory. Louis zaleca tylko 5w/40. Komu wierzyć? Przypuszczam, że Filtron posługuje się informacjami od któregoś dostawcy. Myślę, że bardziej zależy mi na dobrych właściwościach w niskich temperaturach niż wysokich (mam wiatrak przy chłodnicy) Co o tym myślicie?


  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej????
PostNapisane: wtorek, 26 marca 2019, 23:55 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2019, 15:29
Posty: 1
Motocykl: Brak
Witam, oleje syntetyczne są produkowane od lat 70-tych, a protoplastą jest firma Amsoil, która w 1977r. wyprodukowała pierwszy na świecie olej syntetyczny oparty na bazie PAO. Olej ten ale w nieco zmienionej formule jest w sprzedaży nawet dzisiaj i nazywa się AMSOIL 10W40 Premium Protection Motor Oil (AMO) i jest jednym z najlepszych obecnie olejów w pełni syntetycznych na rynku. Ale jeśli chodzi o motocykle mamy dwa rodzaje silników chłodzone powietrzem - wtedy wymaga się stosowania olejów 20W50, SAE 60 albo chłodzonych cieczą i wtedy wystarczają oleje 10W30, 10W40 (najbardziej popularna grupa) czy 5W40. Różnica w olejach jest bardzo duża i to co zalejemy do naszego motocykla skutkuje później w latach następnych.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz


 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej????
PostNapisane: sobota, 14 marca 2020, 17:42 
Offline
Zwykły forumowicz

Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 19:07
Posty: 7
Motocykl: Honda Hornet
Pitertech napisał(a):
Witam, oleje syntetyczne są produkowane od lat 70-tych, a protoplastą jest firma Amsoil, która w 1977r. wyprodukowała pierwszy na świecie olej syntetyczny oparty na bazie PAO. Olej ten ale w nieco zmienionej formule jest w sprzedaży nawet dzisiaj i nazywa się AMSOIL 10W40 Premium Protection dentysta Wałbrzych Motor Oil (AMO) i jest jednym z najlepszych obecnie olejów w pełni syntetycznych na rynku. Ale jeśli chodzi o motocykle mamy dwa rodzaje silników chłodzone powietrzem - wtedy wymaga się stosowania olejów 20W50, SAE 60 albo chłodzonych cieczą i wtedy wystarczają oleje 10W30, 10W40 (najbardziej popularna grupa) czy 5W40. Różnica w olejach jest bardzo duża i to co zalejemy do naszego motocykla skutkuje później w latach następnych.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz



Ja używam tego oleju który podałeś i jestem zadowolony!


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB  © 2000, 2007 phpBB Group www.forumimages.co.uk
EkipaUsuń ciasteczka • Strefa czasowa: UTC + 1
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL